Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Branżę napojową nie stać na prawdziwe innowacje
12.05.2009
W najbliższym czasie nie należy spodziewać się znaczących innowacji na rynku napojowym w Polsce - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Robert Zaremba, dyrektor handlowy firmy Wild, specjalizującej się w produkcji m.in. komponentów do napojów.
Wśród nowości, które pojawią się na półkach sklepowych będą dominowały produkty o tradycyjnych smakach i prostym składzie.

- Wdrożenie innowacyjnego produktu wiąże się z ogromnymi kosztami, są to kwoty rzędu 1 mln euro i większe. Dlatego na wprowadzenie prawdziwych nowości, produktów o zaskakującym, bogatym i całkiem nowym składzie, mogą pozwolić sobie tylko duże firmy - mówi Robert Zaremba, dyrektor handlowy firmy Wild, specjalizującej się w produkcji m.in. komponentów do napojów. Podkreśla, że obecny kryzys nie będzie sprzyjał tego typu inwestycjom. - Producentom trudno jest podjąc tak znaczne ryzyko. Dlatego w najbliższym czasie wśród nowości będą dominowały produkty tradycyjne, o składzie dobrze znanym klientowi - dodaje. Stąd też na półkach sklepowych pojawią się nowe napoje o najbardziej popularnych smakach: cola, pomarańczowym czy cytrynowym. Firmy zaś będą starały się uwieść konsumenta nowym wizerunkiem, atrakcyjnym opakowaniem czy ciekawą akcją marketingową.


W opinii producentów, rynek będzie ewoluował w kierunku napojów o niskich cenach. Modne staje się też promowanie wartości prozdrowotnych. - Mamy teraz ciekawą sytuację ze względu na kryzys. W zależności od tego jak bardzo dotknie on konsumentów, spory potencjał mogą mieć napoje ekonomiczne. Inny trend to napoje z segmentu „zdrowych" czyli wszelkie odmiany popularnych napojów niegazowanych z zawartością witamin, ziół, owoców i innych dodatków kojarzących się z naturą i zdrowiem - mówi Marek Górzyński, współwłaściciel firmy napojowej Dodoni.

Jak przyznaje Robert Zaremba, wzbogacanie produktów w witaminy, naturalne barwniki i składniki mineralne czy zastosowanie naturalnych składników słodzących, to najbardziej realna bliska przyszłość produktów prozdrowotnych w Polsce. - Szczególnie będzie to widoczne na rynku produktów dla dzieci. Rodzice zwracają uwagę na prozdrowotne aspekty dziecięcych przysmaków, ten rynek ma więc największą szansę na szybki rozwój. Dla pozostałych kategorii czas na wprowadzanie znaczących innowacji jeszcze nie nadszedł - uważa dyrektor Zaremba. Nie wyklucza jednak, że na polskim rynku mogą pojawić się pojedyncze produkty o skomplikowanym składzie i unowocześnionym działaniu. - Będą to jednak produkty niszowe, producenci będą liczyć na łut szczęścia w powodzeniu na rynku - dodaje.

Weronika Pietrykowska
Portal Spożywczy
KOMENTARZE
news

<Luty 2026>

pnwtśrczptsbnd
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
1
Newsletter