Przy trzecim starcie Audi R10 TDI w Le Mans obok znanego już składnika GTL do paliwa dodana będzie niewielka ilość biopaliwa następnej generacji o nazwie BTL (Biomass To Liquids). Paliwo to jest uzyskiwane z odpadów pochodzenia biologicznego, które nie mogą być wykorzystywane jako żywność np. z odpadów drewna. BTL zapewnia zmniejszenie emisji CO2 nawet do 90% w porównaniu z tradycyjnym olejem napędowym.
Paliwa alternatywne BTL i GTL, są praktycznie bezzapachowe i nie zawierają siarki.
Audi wcześnie zdecydowało się na zastosowanie biopaliwa następnej generacji w Le Mans - tłumaczy Michael Dick, Członek Zarządu Audi AG ds. Rozwoju Technicznego. I dodaje: - Podkreśla to naszą filozofię, aby wykorzystywać Le Mans jako pole testowe dla nowych technologii, które później udostępnimy naszym klientom w samochodach seryjnych. Regulamin Automobile Club de l’Ouest (ACO) dopuszcza stosowanie paliw alternatywnych. I my to konsekwentnie wykorzystujemy.
Silnik V12 TDI z Audi R10 TDI przeszedł już pomyślnie próby na stanowisku kontrolnym i podczas jazd testowych na nowym paliwie.
Źróło: WNP
KOMENTARZE