Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Suplementacja witaminą D może obniżać ryzyko raka jelita grubego
12.02.2007
Zgodnie z ostatnio opublikowanymi badaniami przyjmowanie od 1000 do 2000 IU witaminy D każdego dnia może znacznie zredukować ryzyko raka jelita grubego.


Badania te zaprzeczają wcześniejszym testom, prowadzonym między innymi przez Women’s Health Initiative. Według poprzednich danych, witamina D nie chroniła przed nowotworem jelita grubego. Możliwe, że dawka była zbyt niska, aby wywoływac taki efekt.
 
Ostatnie badania były opublikowane w American Journal of Preventive Medicine. Według nich przyjmowanie witaminy D może obniżać ryzyko raka o nawet 50 -54 %.
Oprac. Kasia K.
KOMENTARZE
news

<Czerwiec 2026>

pnwtśrczptsbnd
1
2
3
Webinar online: Woda do wstrzykiwań
2026-06-03 do 2026-06-03
4
6
7
13
14
16
PCI Days 2026
2026-06-16 do 2026-06-18
ChemTEC Poland 2026
2026-06-16 do 2026-06-18
17
18
19
Debaty Rak Nerki
2026-06-19 do 2026-06-19
20
21
23
25
WEBINAR | EUDR a branża kosmetyczna
2026-06-25 do 2026-06-25
28
1
4
5
Newsletter