Spektrometr 700 MHz na - usługi dla przemysłu farmaceutycznego na Politechnice Łódzkiej
24.04.2007
Spektrometr Bruker 700 MHz Ultrashield Plus ma szeroki wachlarz zastosowań.
Może służyć do sprawdzania trwałości substancji czynnych w lekach i kosmetykach, określania budowy związków (w tym złożonych biomolekuł), analizy czystości związków, czy analizy zmiany budowy małych cząsteczek w płynach ustrojowych, ekstraktach komórkowych, tkankach czy ekstraktach roślinnych.

Bardzo szerokie możliwości pomiarowe tego urządzenia wynikają z wyposażenia w cztery sondy:

•     TXI-1H/13C/15N z gradientem Z do analizy budowy biocząsteczek;
  •     sonda szerokopasmowa BBI z gradientem Z,  do pomiaru   13C, 31P, 11B, 29Si itd. z zakresu 31P-109Ag.
  •    zestaw HR/MAS z sondą 1H/13C (średnica rotora 4 mm, ilość próbki 50 uL) do pomiarów próbek niejednorodnych (np. zawiesin) i preparatów biologicznych.
  •   LC NMR – mikrosonda 1H/13C/31P (objętość próbki 60 mL), sprzężona z wysokosprawnym chromatografem cieczowym HPLC z zastosowaniem techniki SPE (Solid Phase Extraction, nie wymagającej deuterowanych rozpuszczalników do rozdziału chromatograficznego) przeznaczona do badania związków naturalnych, metabolitów itp.

Spektrometr zainstalowany jest w pracowni Magnetycznego Rezonansu Jądrowego Instytutu Chemii Organicznej Politechniki Łódzkiej i jest także udostępniany firmom zewnętrznym do przeprowadzania analiz.

Kontakt:
Prof. Stefan Jankowski