Nowy Instytut Naukowy Novartisa zorientowany na innowacyjne szczepionki dla krajów rozwijających się
26.02.2008
Novartis poinformował o uruchomieniu nowego instytutu badawczego w Sienie, którego misją nonprofit jest wyłącznie rozwój szczepionek przeciw chorobom rozwijającego się świata.
The Novartis Vaccines Institute for Global Health (NVGH) jest pierwszym instytutem tego typu założonym przez głównego producenta szczepionek. Celem NVGH jest poszukiwanie szczepionek specyficznie dostosowanych do potrzeb krajów rozwijających się oraz wprowadzenie tych szczepionek w pierwszej kolejności właśnie w tych krajach. NVGH jest spółką publiczno-prywatną, a ponadto będzie również współpracować z organizacjami zewnętrznymi.

Instytut będzie kierowany przez Allana Saula, który ma blisko 30-letnie doświadczenie
w zakresie badań i rozwoju. Dr Saul dołączył do Novartisa z Laboratory of Malaria and Vector Research amerykańskiego the National Institute of Allergy and Infectious Diseases. Posiada on duże doświadczenie w dziedzinie poszukiwania szczepionek. Jego praca pozwoliła na dopuszczenie szeregu kandydatów do pełnego rozwoju i testów.

W działalności badawczej NVGH, który będzie częścią programu badawczego Novartisa, wykorzystane zostaną istniejące ekspertyzy Novartis Vaccines oraz platformy innowacyjnych technologii, co doda znaczącej wartości oraz przyspieszy rozwój szczepionek. Strategiczne położenie instytutu w Sienie umożliwia również badaczom korzystanie z naukowego know-how oraz doświadczenia isniejącego tam centrum badawczego Novartis Vaccines and Diagnostics. Projekty NVGH będą zarządzane przez specjalnie stworzony zespół menadżerów i naukowców, niezależnie od komercyjnych projektów dotyczących poszukiwania szczepionek.

Wszystkie produkty stworzone w NVGH będą wprowadzane w pierwszej kolejności
w krajach rozwijających się.

Źródło: www.novartis.com