Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Novartis walczy o szczepionkę
20.11.2012

Szczepionki są preparatami, które cieszą się niesłabnącą popularnością – zwłaszcza, jeśli chodzi o profilaktykę ciężkich chorób. Także Novartis walczy o uznanie dla Bexsero, która jest potencjalnym hitem przeciwko zapaleniu opon mózgowych typu B.


Przeczytaj również:

Pół miliarda dolarów z Novartis na budowę centrum produkcji bioleków


Kilka statystyk odnośnie zapalenia opon mózgowych typu B:

- choroba dotyka rocznie ok. 7 000 dzieci w samej UE, z czego 8% przypadków kończy się zgonem

- w skali światowej jest to ok. 1,2 mln przypadków rocznie!

- najbardziej tragicznym skutkiem choroby (oprócz śmierci)  jest trwałe uszkodzenie mózgu

Novartis nadal prowadzi badania kliniczne nad szczepionką w USA i będzie oczekiwać na ostateczne zatwierdzenie ich przez FDA. Wszystko również zależy od EMA (Europejskiej Agencji Leków), która poprosiła o dodatkowe dane przed podjęciem ostatecznej decyzji dotyczącej szczepionki. Czemu Novartisowi tak bardzo zależy na Bexsero? Odpowiedź jest prosta: pieniądze. Według prognoz analityków zyski z globalnej sprzedaży tej szczepionki do 2020 roku mogą sięgać… 2 mld $.

Owe 2 mld $ to wyjątkowo atrakcyjna kwota dla Novartisu. Warto wspomnieć, że dotychczasowe zyski ze sprzedaży szczepionek oscylują w granicach 200 mln $. Czasem przełomowym był 2010 rok, który został zdominowany przez sprzedaż szczepionek przeciwko H1N1 w czasie pandemii grypy. W tym też czasie osiągnięto przychody równe 2,9 mld $.

Dlatego wierzy się, że Bexsero może się okazać wspaniałą trampoliną finansową, która zapewni firmie status lidera na „arenie szczepionkowej”.

 

Małgorzata Woźniak

 

Źródło: fiercepharma.com

KOMENTARZE
news

<Kwiecień 2025>

pnwtśrczptsbnd
1
2
CEBioForum 2025
2025-04-02 do 2025-04-03
3
4
III Interkontynentalna Konferencja IAM
2025-04-04 do 2025-04-05
5
6
8
10
11
12
13
15
16
18
19
20
21
24
Webinar | Podstawy perfumerii
2025-04-24 do 2025-04-24
26
27
28
29
Wzorcowanie i kwalifikacja wag
2025-04-29 do 2025-04-29
1
2
3
4
Newsletter