TCA - nowa technika w badaniu siRNA
12.09.2006
TCA (transfected cell array) łączy w sobie zalety technologii mikromacierzy oraz biologii komórki. Technika ta pozwala na szybką analizę wielu sekwencji siRNA. Jest to metoda o najkorzystniejszym stosunku ceny do efektywności.

Przygotowanie pomiaru składa się z trzech podstawowych kroków:
  1. przygotowania mikromacierzy
  2. odwrotnej transfekcji
  3. pomiaru
Do przygotowania mikromacierzy może być wykorzystany standardowy robot, jednak w tym przypadku siRNA nie może być przytwierdzone do szkiełka a jest zawieszane w żelatynie. Następnie siRNA inkubowane jest z czynnikiem transfekcyjnym. Tak przygotowane szkiełka umieszczane są w naczyniach hodowlanych. Nanosi się zawiesinę komórek i pozwala się komórkom rosnąć przez 3 dni.

Detekcja sygnału jest zależna od mierzonego parametru i może być wykonana na komórkach żywych lub utrwalonych.

Prezentowana technika ma wiele zalet w stosunku do dotychczasowych technik badania komórek ssaczych. Zastosowanie TCA przyczynia się do znaczącej redukcji ilości stosowanych odczynników oraz redukcji minimalnej ilości komórek wymaganej do przeprowadzenia pomiaru.

Opracowano na podstawie: Vanhecke D, Janitz M. High-throughput gene silencing using cell arrays Oncogene 2004 23(51):8353-8