Sigma i Sangamo opracują nową gamę oddczynników
13.07.2007
Sigma-Aldrich i Sangamo BioSciences ogłosiły połączenie części swoich działań w celu rozwoju wysokiej jakości odczynników bazujących na technologii palców cynkowych (ZFP) wykorzystywanych przez firmę Sangamo. Sprzymierzenie to łączy międzynarodowe zdolności marketingowe i renomę firmy Sigma, która stanie się dostawcą wysokiej jakości produktów i zestawów do odkryć naukowych. Sigma będzie bazowała na doświadczeniu Sangamo z technologią ZFP.
ZFP są dominującą klasą naturalnie występujących białek znanych jako czynniki transkrypcyjne. Obecne są właściwie w jądrze praktycznie każdej komórki. Wiążą one DNA i regulują ekspresję genów. Pomimo tego, iż znanych jest wiele czynników transkrypcyjnych, tylko ZFP są podatne na manipulacje i wykorzystanie ich w precyzyjnym celowaniu w poszczególne geny. Poprzez stworzenie ZFP, które rozpoznawały będą specyficzne sekwencje DNA, naukowcy z Sangamo stworzyli nukleazy ZFP (ZFN), które umożliwiają wydajną i silnie specyficzną modyfikację ekspresji genów, a co za tym idzie zmianę aktywności komórek. Naukowcy z Sigma i Sangamo mają zamiar użyć ZFN jako precyzyjnego narzędzia do modyfikacji ekspresji genów w komórkach oraz rozwinąć i sprzedawać bazujące na ZFP produkty szerokiemu gremium odbiorców. Wśród tych aplikacji znajdują się : linie komórkowe z podwyższoną produkcją białek, panele znokautowanych linii komórkowych dla przemysłu farmaceutycznego jaki i nowe modele komórek macierzystych oraz organizmów transgenicznych.

www.bionity.com