IPRIMATUR capital jest międzynarodową spółką inwestycyjną, która pokazuje i prowadzi proces przekładania wiedzy akademickiej na realne zyski na całym świecie. Jak wspominał Moore "Najpierw należy określić w jaki sposób Uniwersytety mogą zarobi na wiedzy - czy będą to umowy na badania, usługi konsultingowe, licencje i spółki spin-out (oparte na wiedzy). mając bazę aktywów intelektualnych należy określić cechy usług, władze uczelni muszą mieć przekonanie o potrzebie takich komercjalizacji, muszą zoastać podpisane odpowiednie dokumenty, które określą co będzie stanowiło aktywa intelektualne. Należy też powołać odpowiednie jednostki odpowiedzialne za proces marketingowy i za poszukiwanie potencjalnego popytu na produkt, a tak utworzona siec uniwersytecka może skutecznie przetwarzać wyniki badań w wyniki finansowe"
Z wypowiedzi eksperta zaproszonego przez organizatorów konferencji można wyciągnąć niewątpliwie wiele wniosków, zwłaszcza, ze Polska wiedza ma ogromny potencjał, który może przełoży się na aplikacje i czysty zysk z odkryć naukowych. bardzo ważne i zasadnicze jednak dla tych przemian jest stworzenia sektora "aktywnego marketingu", który pozwoli na znalezienie miejsca na rynku, którego problem rozwiązany będzie mógł być przez skomercjalizowane pomysły pochodzące ze środowiska akademickiego. "Jednym z podstawowych warunków sukcesu takich przedsięwzięć jest zorganizowany system przychodów i regularny ich wzrost" - powiedział Moore
KOMENTARZE