Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Polski sektor life-science nie jest zainteresowany inwestycjami w projekty biotechnologiczne
11.12.2006
Z badań przeprowadzonych przez firmę Bio-Tech Consulting wśród producentów leków, kosmetyków, firm reprezentujących branżę spożywczą oraz działających w obszarze biologii molekularnej wynika, że większość z ankietowanych firm nie jest zainteresowana wdrażaniem projektów biotechnologicznych, prowadzeniem badań lub produkcją surowców i produktów biotechnologicznych.

Najbardziej powszechne argumenty braku zainteresowania biotechnologią wśród firm to:
- zbyt „mały rozmiar” firmy, stąd brak środków na inwestycję w zaplecze laboratoryjne i produkcyjne
- duże koszty zawiązane z produkcją i marketingiem surowców i produktów biotechnologicznych.

Firmy chętniej decydują się na zakup gotowych półproduktów i produktów biotechnologicznych lub zlecają ich badania i produkcję firmom zewnętrznym.

Dosyć powszechnie pracownicy firm kosmetycznych utożsamiają produkty biotechnologiczne z produktami zmodyfikowanymi genetycznie.

Optymistyczny jest fakt, iż nieliczne z firm działających w obszarze biologii molekularnej deklarują, że w przyszłości zamierzają inwestować w projekty biotechnologiczne.

Oprac. J.G.
KOMENTARZE
Newsletter