Polska badaczka uhonorowana międzynarodowym stypendium w zakresie transferu technologii

Dr Kornelia Mikuła, kierująca Biurem Transferu Technologii w Międzynarodowym Instytucie Biologii Molekularnej i Komórkowej w Warszawie (MIBMiK), została uhonorowana prestiżowym stypendium LifeArc Knowledge Transfer Innovation Fellowship. LifeArc to niezależna organizacja badawcza non-profit, której misją jest przekształcanie odkryć naukowych w praktyczne rozwiązania. Po raz pierwszy stypendium to zostało przyznane osobie z Polski.

Fot. Dr Kornelia Mikuła, źródło: MIBMiK

Stypendium LifeArc daje uczestnikom wiedzę i praktyczne umiejętności potrzebne do rozwijania kompetencji w zakresie transferu technologii. Oferuje ono wszechstronny program nauczania, który łączy szkolenia z możliwościami nawiązywania kontaktów, mentoringiem oraz zdobywanie praktycznego doświadczenia. – To dla mnie ogromny zaszczyt otrzymać stypendium LifeArc Knowledge Transfer Innovation Fellowship. To doskonała okazja do zdobycia formalnego szkolenia i wiedzy od najlepszych specjalistów w dziedzinie transferu technologii, w tym ekspertów z AUTM, ASTP oraz LifeArc. Najważniejsze dla mnie są mentoring i budowanie sieci kontaktów, ponieważ są one kluczowe do skutecznej waloryzacji badań. Jestem pewna, że to stypendium i wszystko, co ze sobą niesie, będzie krokiem milowym nie tylko w mojej karierze, ale również w dążeniu MIBMiK do osiągnięcia doskonałości we wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań naukowych, co przyniesie korzyści całemu społeczeństwu – mówi dr Kornelia Mikuła.

Biuro Transferu Technologii (TTO) w MIBMiK, kierowane przez polską badaczkę, zostało utworzone jako jeden z filarów projektu RACE. Jego celem jest wspieranie badań Instytutu w identyfikowaniu i rozwijaniu odkryć naukowych, które mogą zostać przekształcone w rozwiązania korzystne dla pacjentów i społeczeństwa. Wysiłki MIBMiK, aby stać się unikalnym Centrum Doskonałości, są wspierane przez grupy robocze EU-LIFE oraz Komitet Doradczy ds. Komercjalizacji (CAC), złożony z międzynarodowych ekspertów w dziedzinie waloryzacji nauki. Wśród nich znajdą się przedstawiciele znakomitych instytucji partnerskich: Zakładu Genetyki Człowieka Uniwersytetu w Edynburgu (MRC Human Genetics Unit of the University of Edinburgh) oraz Flamandzkiego Instytutu Biotechnologii (Flanders Institute for Biotechnology VIB) w Belgii.

W ramach rocznego programu stypendialnego w LifeArc dr Kornelia Mikuła otrzyma spersonalizowany mentoring, dostęp do rozległej sieci profesjonalistów z zakresu transferu technologii oraz członkostwo w AUTM i ASTP. Co więcej, będzie reprezentować MIBMiK na prestiżowym międzynarodowym forum, co wyróżni Instytut w obszarach innowacji i komercjalizacji technologii. – Program LifeArc Knowledge Transfer Innovation pomaga zapewnić, że przyszłe odkrycia naukowe dotrą do pacjentów i poprawią jakość życia. Nasi stypendyści otrzymują szkolenia na światowym poziomie, mentoring oraz dostęp do zasobów. Jako wyszkoleni profesjonaliści w zakresie transferu technologii, pomogą przenieść obiecujące badania naukowe z laboratorium do pacjenta. Z radością witamy Kornelię oraz innych naszych stypendystów programu LifeArc Knowledge Transfer Innovation 2024 i cieszymy się z możliwości wspierania ich na kolejnych etapach kariery – dodaje dr Anji Miller, która kieruje programami stypendialnymi LifeArc. Od momentu powstania w 2017 r. program stypendialny LifeArc objął ponad 72 osoby z 11 krajów europejskich, wspomagając rozwój ich umiejętności i wiedzy w sektorze innowacji. W tym roku w programie weźmie udział 17 stypendystów z siedmiu krajów.