Pierwszy w Kanadzie Bank Komórek Embrionalnych
02.07.2007
Kanada będzie miała swój pierwszy bank ludzkich komórek embrionalnych dzięki dotacji multimilionera, Davida Braley'ego. 50 milionów dolarów przekazane przez kanadyjskiego biznesmena pozwoli na wybudowanie i zarządzanie bankiem przez Uniwersytet McMaster w Hamilton. “Jest to również inwestycja w naszych najlepszych naukowców, którzy pomogą opracować terapie dla straszliwych chorób“, powiedział Braley. Pieniądze zostaną podzielone i wykorzystane na stworzenie Centrum Medycyny Rodzinnej, Funduszu na Badania Naukowe i Stypendia oraz Bank Komórek Macierzystych. Badania nas komórkami macierzystymi będą prowadzone pod kierownictwem profesora Micka Mhatia'ego. “Badania na embrionalnych komórkach macierzystych są prowadzone zaledwie w kilku miejscach na świecie, gdyż wymagają ściśle wyspecjalizowanych w tym zakresie naukowców o dużym doświadczeniu i specjalistycznej infrastruktury. Centrum Badań nad Nowotworami i na Komórkach Macierzystych Uniwersytetu McMaster jest jednym z tych miejsc“, powiedział Bahia. Projekt ten daje wiele możliwości na rozwój i przyspieszenie badań nad komórkami macierzystymi, które są nadzieją na opracowanie skutecznych terapii na takie choroby jak: nowotwory, choroba Alzheimera, urazy rdzenia kręgowego oraz choroby serca i cukrzyca.

www.bionity.com