Pharmena wykonała połowę planu
Na rynek trafił właśnie kolejny produkt giełdowej spółki Pharmena. Tonik do skóry trądzikowej z serii kosmetyków accos to trzeci z sześciu preparatów, których wprowadzenie do sprzedaży w tym roku zapowiadają władze firmy.
Władze spółki konsekwentnie podkreślają, że to nie koniec nowości w tym roku. Serie kosmetyków allerco (do pielęgnacji skóry suchej, wrażliwej, skłonnej do podrażnień i alergii) oraz accos (preparaty łagodzące skutki trądziku pospolitego) zostaną wzmocnione o jeszcze jeden produkt. Powstanie też pierwszy preparat z zupełnie nowej, szóstej już linii kosmetyków.
Władze spółki nie zdradzają na jakie zyski liczą w związku ze sprzedażą nowych produktów. Marzena Wieczorkowska, członek zarządu Pharmena S.A. przyznaje jedynie, że procentowy wzrost przychodów ze sprzedaży powinien być odzwierciedleniem tempa rozwoju rynku dermokosmetyków w Polsce. Gdyby tak się stało, spółka mogłaby mówić o sporym sukcesie, bowiem w 2007 roku wartość rynku dermokosmetyków wyniosła 570 mln zł i była o 25 procent wyższa, niż w 2006 roku. W przyszłym roku szacuje się, że może osiągnąć wartość nawet 1 mld zł. Warto dodać, że w pierwszym półroczu 2009 roku Pharmena odnotowała 12 procentowy wzrost przychodów ze sprzedaży, co przełożyło się na niemal 2,5 mln zł w kasie spółki.
KOMENTARZE