Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
PDG organizuje wizyty przedstawicieli medycznych
13.02.2009
Rozporządzenie Ministra Zdrowia, które weszło w życie 1 grudnia ub. roku zmieniło sposób kontaktów przedstawicieli medycznych (REP) z lekarzami. Na mocy nowego rozporządzenia, wizyty REP-ów stały się skomplikowaną czynnością logistyczno – prawną.
Stworzyło to zapotrzebowanie na usługę kompleksowego zarządzania wizytami przedstawicieli medycznych z zachowaniem wszelkich wymogów prawa. Liderem na tym rynku jest PHARMA DISTRIBUTION GROUP (PDG), wrocławska firma informatyczna działająca na rynku rozwiązań handlowych dla biznesu farmaceutycznego.

Na mocy nowego rozporządzenia, wizyty REP-ów trzeba umawiać z lekarzami po godzinach pracy oraz uzyskiwać zgodę szefów placówek, w których lekarze ci pracują. Ponad to, trzeba posiadać komplet dokumentów, które potwierdzają prawidłowość postępowania. Według nowego rozporządzenia, cała procedura musi być transparentna, kontrolowalna, łatwa do weryfikacji przez odpowiednie urzędy i służby.
Dla dużych firm farmaceutycznych, posiadających dziesiątki lub setki przedstawicieli medycznych, obecna sytuacja prawna to duże wyzwanie organizacyjne. Koncern, aby sprostać wymogom rozporządzenia, musi stworzyć dział obsługujący wizyty REP-ów, bądź skorzystać z usług wyspecjalizowanych firm.

- Posiadane przez nas oprogramowanie, doświadczenie w branży, znajomość rynku oraz doświadczenie zespołu powodują, że możemy zaoferować firmom farmaceutycznym teleplaner -  usługę kompleksowego zarządzania wizytami przedstawicieli medycznych – powiedział Ireneusz Pankiewicz, dyrektor sprzedaży, wiceprezes PHARMA DISTRIBUTION GROUP. – Nasza oferta pozwala także na pozbycie się problemów natury prawno – formalnej. System, który oferujemy jest w pełni transparentny, kontrolowalny, daje pewność, że jego użytkownik nie narusza wymogów rozporządzenia. Nasza usługa teleplaner, na którą pierwsze zamówienia otrzymaliśmy już w lecie, idealnie wkomponowała się w zapotrzebowanie rynku, dlatego liczymy na jej dynamiczny rozwój, który przełoży się na duży wzrost obrotów - powiedział Pankiewicz. PDG współpracuje już z wieloma koncernami farmaceutycznymi (m.in z Polpharmą, Merc i Abottem, Lekam, Boehringer Ingelheim, UCB, Nepentes i ok. 30 innych oraz hurtowniami takimi jak Torfarm, Farmacol i Prosper). 

PDG zajmuje się także budową sieci dystrybucji nowych produktów farmaceutycznych, zapewniając elektroniczną łączność z hurtowniami, sprzedaje systemy zarządzania relacjami w klientami (CRM) oraz świadczy usług telefonicznego reprezentanta medycznego. Oferując system wsparcia sprzedaży, poprzez własne call center, spółka jest w stanie skutecznie budować dystrybucję nowo wchodzących do aptek produktów dla firm z branży farmaceutycznej. Dzięki znacznemu obniżeniu kosztów dotarcia do aptek PDG może w znaczący sposób wpływać na obniżanie cen leków dla pacjenta.


Źródłó: PDGInfo Med
KOMENTARZE
Newsletter