Badanie „Najbardziej pożądani pracodawcy” przeprowadzone było metodą CAWI oraz CATI w terminie od 3 do 20.09.2012. W badaniu udział wzięło 1557 respondentów z Polski. Badanie było całkowicie anonimowe.
Wśród firm farmaceutycznych, starano się wyłonić najbardziej pożądanych pracodawców. O opinie pytano specjalistów i menedżerów z branży farmaceutycznej, aparatury i sprzętu medycznego. Oto wyniki badania:
1. |
Novartis Poland |
15,9% |
2. |
Astellas Pharma Polska |
8,0% |
3. |
Amgen Polska |
7,1% |
4. |
Glaxo Smith Kline Commercial |
5,3% |
5. |
Roche Diagnostics Polska |
4,4% |
6. |
Bayer Polska |
3,5% |
7. |
MSD Polska |
3,4% |
8. |
Polpharma |
3,1% |
9. |
Abbott Laboratories Poland |
2,7% |
10. |
Novo Nordisk Pharma |
2,5% |
11. |
Takeda Polska |
2,2% |
12. |
Bausch & Lomb Polska |
1,8% |
13. |
Biogen Idec. |
1,7% |
14. |
Fresenius Kabi Polska |
1,6% |
15. |
Gilead Sciences Poland |
1,5% |
16. |
Pfizer Polska |
1,4% |
17. |
Sanofi Aventis |
1,3% |
18. |
Teva pharmaceticals |
1,2% |
19. |
USP Zdrowie |
1,1% |
Ilość procentowa wskazuje na to ilu respondentów wskazało daną firmę jako idealnego pracodawcę. Jak widać, w niektórych przypadkach różnice są niewielkie i jest o co walczyć w przyszłych latach. Zdecydowanym liderem jest firma Novartis Poland, która zdobyła 15,9% wszystkich głosów.
Do najbardziej cenionych warunków zatrudnienia oferowanych przez firmy wyróżnione w rankingu Antal International należą styl zarządzania i kultura organizacyjna oraz innowacyjność. Ciekawym jest, że najbardziej pożądani pracodawcy zatrudnionym oferują szereg benefitów. Do najczęściej spotykanych należy: opieka medyczna, służbowy laptop i telefon oraz karta fitness.
Na pytanie: skąd pochodzi Pana/Pani wiedza o wybranej firmie osoby biorące udział w badaniu wskazały na pierwszym miejscu Media i Internet (41,9%). Na podium znaleźli się również znajomi pracujący w firmie (36,4%) oraz materiały dystrybuowane przez firmę (10,3%).
Dla firm coraz bardziej istotne staje się pytanie, o źródła, jakimi najlepiej docierać do potencjalnych kandydatów. W porównaniu do 2. edycji badania, przeprowadzonej w sierpniu 2011 roku odnotować można znaczący wzrost (o 35 punktów proc.) znaczenia mediów i Internetu, jako źródła pozyskiwania informacji. Rzadziej były wymieniane targi pracy (27 punktów proc. mniej) czy opinie znajomych nie pracujących w danej firmie (13 punktów proc. mniej). Wciąż ponad 1/3 respondentów czerpie informacje o firmie od znajomych w niej pracujących.
Firmy farmaceutyczne chcąc nieustannie rozwijać się muszą śledzić trendy rynkowe. Pozwala to im na ciągłe dostosowywanie się do obecnej sytuacji zarówno na rynku Polskim, jak i światowym. Bycie w czołówce takiego rankingu zapewnia nie tylko prestiż, ale stanowi solidną informację dla potencjalnych, przyszyły pracowników danego przedsiębiorstwa.
Pełna treść raportu Kto jest pożądanym pracodawcą dla specjalistów i menedżerów z branży farmaceutycznej?
Krzysztof Słomiak
KOMENTARZE