Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Na rynku NewConnect brakuje stabilizacji, którą my jesteśmy w stanie zaoferować – mówi Jacek Płucienniczak, prezes zarządu Biogened S.A.
02.09.2011

31 sierpnia na Warszawskiej Giełdzie NewConnect zadebiutowała łódzka spółka Biogened. Jest to 121 debiut w tym roku oraz 301 spółka notowana na alternatywnym rynku akcji. Do obrotu zostało wprowadzonych 1 144 185 akcji. Kapitalizacja spółki wynosi niemal 45mln zł.

Spółka ma 60-letnią tradycję na rynku polskim. W roku 2000 nastąpiła jej prywatyzacja, a w 2007 staliśmy się spółką akcyjną. Od tego czasu pojawiła się całkowicie nowa strategia. Rozpoczęliśmy rozbudowę naszego portfolia. Kolejnym krokiem była emisja akcji. Emisję prywatną przeprowadziliśmy w maju. Spółka pozyskała 100tys zł. Ta kwota nie była kluczowa aby zaistnieć na rynku NewConnect. Zależało nam na przeprowadzeniu oferty aby móc w ciągu najbliższych dwóch lat przejść na rynek podstawowy. Poprzez debiut chcemy nauczyć się nowych regulacji oraz komunikacji z inwestorami by być dla nich doświadczonym partnerem na rynku głównym - mówi Jacek Płócienniczak.

Liczymy, że inwestorzy przekonają się, że jesteśmy solidną jednostką działającą w dość lukratywnym sektorze gospodarki, jakim jest farmacja Rynek farmaceutyczny to rynek bardzo dynamiczny, cały czas się rozwijający. Jego wartość w 2010 roku wyniosła 27mld zł. Połowa tego rynku to preparaty refundowane przez państwo. My wpasowujemy się w ten schemat.

Model funkcjonowania Emitenta w zakresie wytwarzania produktów leczniczych jest typowym dla spółek działających w branży farmaceutycznej, zajmujących się produkcją leków generycznych. Prowadzona działalność w obszarze wytwarzania suplementów diety oraz dermokosmetyków powoduje jednak, że Spółka prowadzi swoją działalność dwutorowo, różnicując przede wszystkim prowadzone działania marketingowo-sprzedażowe oraz wykorzystując odmienne kanały dystrybucji.

Ponad 50% przychodów Spółki w 2010 roku generowały leki (w tym 40% sprzedaż produktów leczniczych oraz 11% usługi w zakresie badań i pakowania leków). Dzięki nowym zakupom dossier oraz rozpoczętym procesom rejestracji w latach 2009-2010 portfolio leków zostanie istotnie poszerzone.

Podstawowa nasza działalność to produkcja leków na receptę. Połowa naszego biznesu to opracowywanie, przygotowanie technologii i sprzedaż produktów bez recepty. Dzięki naszemu doświadczeniu służymy także usługi w ramach badań dla nowych cząsteczek. Struktura przychodów klarownie rozkłada się wg zakresu naszych działań. W naszej siedzibie w Łodzi mamy własne laboratoria badawcze, mikrobiologiczne, analityczne itd. Zajmujemy się zarówno produkcją jak i sprzedażą. Firma znana jest także z dermokosmetyków wprowadzanych na polski rynek pod nazwą Dermedic Laboratoria. Te kosmetyki wyróżnia kompleksowość serii, gwarancja bezpieczeństwa i farmaceutyczna jakość - mówi Jacek Płócienniczak.

Pełna oferta produktowa Biogenedu obejmuje leki generyczne z zakresu psychiatrii, neurologii i onkologii, leki wydawane bez recepty, suplementy diety i dermokosmetyki przeznaczone wyłącznie do sprzedaży aptecznej, znane pod szyldem Dermedic Laboratorium. Celem strategicznym Biogenedu - w perspektywie 24 miesięcy - jest przeniesienie notowań na rynek główny GPW. Warto jednak pamiętać, że aby się tam znaleźć trzeba mieć minimalną kapitalizację na poziomie 12mln euro. Jeśli dynamika wzrostu spółki utrzyma się na dotychczasowym poziomie, nie powinno być z tym problemu. Progres obrotów już trwa. W roku 2010 roku zysk netto Biogenedu wyniósł 1,4mln zł przy przychodach sięgających poziomu 21,3mln zł. Drugi kwartał spółka zamknęła zwyżką wyników. Narastająco po dwóch kwartałach przy 14mln zł przychodów wykazano 0,35mln zł zysku. Oznacza to wzrost przychodów o ok. 12 % oraz zwiększenie zysku netto o 71% rok do roku. Prognozy przewidują, że rok 2011 spółka zamknie zyskiem netto w wysokości 1mln zł przy obrotach na poziomie 34mln zł.

red. Blanka Majda

KOMENTARZE
news

<Czerwiec 2024>

pnwtśrczptsbnd
30
31
2
3
4
8
9
10
12
14
15
16
19
PCI Days
2024-06-19 do 2024-06-20
20
21
22
23
24
25
26
28
29
30
Newsletter