Eurogentec S.A. rozpoczął swoją działalność w Polsce
02.06.2009
Eurogentec SA jest belgijską firmą biotechnologiczną, ktorej główna siedziba mieści sie w Liege w Belgii. Oprócz krajów Beneluxu, firma posiada swoje oddziały na całym świecie m.in. we Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Japonii, USA oraz Singapurze.
Ekspansja firmy rozpoczęła się początkiem 2009r. i obejmuje kraje Europy Środkowej takie jak Węgry, Czechy, Słowacja, Słowenia. Od maja br. Eurogentec jest również bezpośrednio obecny w Polsce. (eurogentec.com).

Dzięki otwarciu rynków i członkostwie w Unii Europejskiej, naukowcy i badacze z różnych krajów UE rozwijają sie coraz szybciej, używając przy tym podobnych metod jak również sprzętu badawczego. Co więcej bardzo często powstają międzynarodowe grupy badawcze, które chętnie współpracują ze sobą. Rynek Europy Środkowej, w tym oczywiście Polska, dotąd nieodkryty, stanowi ogromny potencjał, ze względu na ogromny wzrost zainteresowania w ostatnich latach, a także tempo rozwoju biotechnologii i nauk pokrewnych, powiedział Marcus Rusenberg, Sales Manager firmy Eurogentec odpowiedzialny za rynek Europy Środkowej. .

Misją firmy Eurogentec jest projektowanie i dostarczanie wiarygodnych i innowacyjnych produktów oraz usług z obszaru Life-Science. Firma jest wiodącym dostawcą narzędzi dla badań z dziedziny genomiki i proteomiki, w tym m.in. opartych na DNA, przeciwciałach, białkach oraz peptydach. Ponadto Eurogentec dostarcza usługi dla badań i rozwoju przemysłu biofarmaceutycznego.

Ponadto Eurogentec bierze udział w innowacyjnych projektach we współpracy w innymi firmami oraz innowacyjnymi akademickimi jednostaki badawczymi. Firma jest członkiem konsorcjum zrzeszającym różnego typu projekty badawcze w krajach europejskich. Między innymi współpracuje z German Cancer Research Center DKFZ and the Molecular Biology Center EMBL (Heidelberg, Niemcy), the Pasteur Institute w Paryżu we Francji, the INRA, the CNRS, the INSERM, the IGBMC I różnymi prywatnymi firmami jak GPC z Niemiec, Aventis Pharma, Aventis Cropscience, GlaxoSmithKline, DiaMed EuroGen, Protein' eXpert, Exiqon, Transat i Biosiris.