DNA zakodowane w algorytmach rozszerzy możliwości poznawcze człowieka I Prof. Edward Szczerbicki [WIDEO]

Przełożyli najważniejsze funkcje kodu genetycznego człowieka na język algorytmów. Mowa o międzynarodowym zespole naukowców, na którego czele stoi prof. dr hab. inż. Edward Szczerbicki z Politechniki Gdańskiej i australijskiego Uniwersytetu w Newcastle. Stworzona przez niego koncepcja decyzyjnego DNA została wdrożona w ponad 20 projektach naukowo-biznesowych na całym świecie. To sposób na udoskonalenie procesów decyzyjnych w biznesie, energetyce czy medycynie. Pomoże m.in. szybciej zdiagnozować chorobę Alzheimera, raka piersi oraz kontrolować aktywność osób chorych.

Wzmocnienie ludzkiej inteligencji i rozszerzenie możliwości poznawczych człowieka to misja, którą od 30 lat realizuje prof. Edward Szczerbicki, światowy ekspert w dziedzinie inżynierii wiedzy i sztucznej inteligencji. Koncepcję decyzyjnego DNA opracował 15 lat temu wraz z zespołem naukowców m.in. z Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej oraz australijskiego Uniwersytetu w Newcastle. Pomysł oraz jego praktyczne zastosowania zostały dotychczas zaprezentowane w ponad 300 artykułach naukowych.

– Decyzyjne DNA to metafora. To inspirowana biologią metoda zarządzania wiedzą. To próba odtworzenia w systemach sztucznych tego, co naturalne DNA robi w sposób zadziwiająco doskonały i niedościgniony – mówi prof. Edward Szczerbicki. Jak funkcjonuje „sztuczny lekarz” z wiedzą specjalisty? Czy niebawem wszyscy będziemy „hybrydami” rodem z „Matrixa”? Dlaczego doświadczenie jest najważniejszym źródłem wiedzy i jak maksymalnie wykorzystać ten potencjał? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie poniżej: