Czas składania ostatecznego wniosku w CePT mija 31 grudnia 2008
13.12.2007
Umowa wstępna (tzw. pre-umowa), została podpisana 2 listopada 2007 przez Rektora Akademii Medycznej w imieniu Konsorcjum CePT i Ministra Olafa Gajla w imieniu Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego – Instytucji Pośredniczącej.

Umowa określa niezbędne warunki, po spełnieniu których możliwe będzie podpisanie z beneficjentem późniejszej umowy o dofinansowanie projektu. Zawarcie i prawidłowe rozliczenie się beneficjenta z wykonania pre-umowy jest warunkiem niezbędnym dla uzyskania dofinansowania projektu. Na przygotowanie i złożenie ostatecznego wniosku beneficjenci mają czas do 31 grudnia 2008. Planowana inwestycja wpisuje się w priorytety Strategii Lizbońskiej w zakresie celu głównego: stworzenia do 2010 roku gospodarki opartej na wiedzy, rozwoju społeczeństwa informacyjnego oraz badań i innowacji. Jest również odpowiedzią środowisk naukowo – badawczych na cele i priorytety polityki rozwoju zawarte w Strategii Rozwoju Kraju 2007 – 2015: podniesienie poziomu technologicznego gospodarki poprzez wzrost nakładów na badania i rozwój oraz innowacje, zwiększenie wykorzystania wyników prac badawczo – rozwojowych poprzez podmioty gospodarcze, stworzenie sprawnych mechanizmów współpracy pomiędzy placówkami naukowo-badawczymi, a podmiotami życia społeczno – gospodarczego, odnowienie i wzmocnienie bazy naukowo-badawczej (odmłodzenie kadry, inwestowanie w infrastrukturę naukową), podniesienie konkurencyjności regionów. Projekt Centrum Badań Przedklinicznych i Technologii stanowi integralną część tworzonej Strategii Innowacji dla Mazowsza w zakresie przyspieszania procesów rozwoju społeczno-gospodarczego opartego na wiedzy i innowacjach poprzez: prowadzenie badań naukowych, stymulowanie rozwoju regionalnego systemu innowacji, utrzymanie i wzmocnienie roli Warszawy jako regionalnego i krajowego centrum specjalistycznej opieki medycznej. Zespoły badawcze funkcjonujące w obrębie CePT oraz skupione w siedmiu Centrach Doskonałości finansowanych w ramach 5 Programu Ramowego UE realizują obecnie kilkadziesiąt grantów badawczych w programach ramowych UE oraz inwestycje w ramach funduszy strukturalnych. Ponadto instytucje CePT mają aktywny udział w inicjatywie Narodowy Program Foresight Polska 2020 zarówno w zakresie koordynacji jak i tematyki Pola Badawczego „Zrównoważony Rozwój Polski”. Oprócz wykorzystania istniejącej infrastruktury badawczej w Kampusie Ochota istnieje bliska współpraca pomiędzy grupami badawczymi wielu jednostek naukowych. Znajduje to odzwierciedlenie we wspólnych publikacjach i we współpracy zespołów badawczych reprezentujących różne jednostki i dyscypliny naukowe. Partnerzy CePT prowadzą również wspólne inicjatywy edukacyjne ( np. Studium Medycyny Molekularnej, wspólne programy studiów doktoranckich oraz popularyzujące naukę. Kluczowym elementem podniesienia konkurencyjności polskiej nauki są zasoby ludzkie. Dzięki realizacji planowanej infrastruktury badawczej stworzone zostaną powstaną atrakcyjne warunki pracy dla młodych badaczy, zapobiegając odpływowi potencjału naukowego za granicę. CePT ma również szansę wzmocnienia promocji przedsiębiorczości oraz kreatywności wśród studentów, doktorantów i pracowników naukowych.

Projekt Centrum Badań Przedklinicznych i Technologii (CePT) powstał z inicjatywy członków Centrum Zaawansowanych Technologii BIM-Kampus Ochota² . W ramach CePT  zaplanowano integrację ośrodków naukowo-badawczych wchodzących w skład CZT BIM-Kampus Ochota, CZT CAMAT (koordynowany przez Instytut Podstawowych Problemów Techniki) oraz CD PET² (koordynator – Uniwersytet Warszawski).