Celon Pharma S.A. wzmacnia platformę rozwoju leków biotechnologicznych swojego Centrum Badawczo-Naukowego
Spółka nawiązała współpracę z biofarmaceutyczną firmą Pure Biologics S.A. w zakresie prac badawczo-rozwojowych w obszarze leków biotechnologicznych. Efektem współpracy będzie identyfikacja potencjalnych kandydatów na leki biotechnologiczne, które w kolejnym etapie zostaną rozwinięte przez Celon Pharma w obszarze przedklinicznym i klinicznym.

– Konsekwentnie poszerzamy portfolio leków innowacyjnych, w którym leki biotechnologiczne będą odgrywać coraz większą rolę.  W obszarze naszych zainteresowań są zmodyfikowane  przeciwciała różnych klas o potencjale terapeutycznym w chorobach zapalnych oraz innych rzadkich chorobach autoimmunologicznych. Wzmocniliśmy również zespół naukowców naszego Centrum Badawczo-Rozwojowego, którzy specjalizują się w rozwoju projektów biotechnologicznych. Liczymy na dobrą i efektywną współpracę z Pure Biologics – zaznacza dr Maciej Wieczorek, Prezes Celon Pharma S.A.

– Opracowana przez Pure Biologics platforma odkrywania leków biologicznych generuje cząsteczki na zlecenie naszych klientów. Cieszymy się, że do ich grona dołącza Celon Pharma. Współpraca z rozpoznawalną organizacją o silnej, ugruntowanej pozycji ma dla nas znaczenie nie tylko komercyjne, ale również wizerunkowe. Tym bardziej, że w najbliższym czasie rozpoczniemy swoją przygodę z polskim rynkiem kapitałowym – dopowiada dr Filip Jeleń, Prezes Pure Biologics S.A.

Pełną integrację i optymalizację procesów naukowo-badawczych firmy umożliwi zakończenie w 2019 r. budowy nowego CBR spółki, które powstaje w Kazuniu Nowym. Zostanie wyposażone w szereg specjalistycznych laboratoriów, m.in.: biotechnologiczne, chemiczne, ADMET. Docelowo zatrudnienie znajdzie w nim około 150 naukowców.