Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Broń na skuteczny podbój Unii
21.11.2007
Kto nie idzie naprzód, ten się cofa. Wiarę w potrzebę unowocześniania działalności podziela mniej niż połowa rodzimych firm.
Odsetek przedsiębiorstw z sektora przemysłu, które wprowadziły w latach 2004-2006 innowacje w organizacji, wyniósł 44,8 proc., czyli jedynie o 4,8 proc. więcej niż w latach 2002-2004.

Co gorsza, zmalał w tym czasie udział firm przemysłowych, które wprowadziły innowacje w dziedzinie wytwarzanych produktów - z 45,6 do 42,5 proc. Podobnie wygląda sytuacja wśród firm usługowych. Polscy przedsiębiorcy zbyt wolno wprowadzają innowacje - wynika z najnowszych badań Głównego Urzędu Statystycznego (GUS). A to przecież czynnik, który może umocnić polskie firmy w Europie. Sprzyja nam to, że w unijnych programach są miliardy euro na wdrażanie innowacji. Pociesza jednak, że wzrasta nie tylko liczba firm innowacyjnych, ale i wartość wydatków na nowoczesne przedsięwzięcia. - Niestety, dynamika i zakres tych zmian pozostawiają wiele do życzenia. Zastrzeżenia budzi także głębokość procesów. Często nie są to innowacje na wysokim poziomie - twierdzi Agnieszka Józefowicz z Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

 Źródło: „Puls Biznesu”
KOMENTARZE
Newsletter