Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Bayer promuje naukę w Warszawie
19.02.2013

BayLab jako multimedialny salon popularno-naukowy, który powstał z inicjatywy firmy Bayer stanie się nowym miejscem, w którym z bliska będzie można zapoznać się z nauką. 18 lutego został uruchomiony pilotażowy program warszawskich warsztatów naukowych.

Podobne centrum nauki znajduje się tylko w Niemczech, dlatego też BayLab otwarty w Warszawie stanie się drugim tego typu miejscem. „Chcemy, by młodzi ludzie uwierzyli tu, że mogą naprawdę wiele osiągnąć. Wiara we własne siły, podparta zainteresowaniami, jest ważna nie tylko dla nich, ale i dla budowania społeczeństwa obywatelskiego i gospodarki. Będziemy dzielić się wiedzą, by nasi goście poznawali najnowsze dokonania naukowe i ich zastosowanie w praktyce” – mówi Christophe Dumont, Prezes Zarządu Bayer Sp. z o.o. 

BayLab został stworzony przede wszystkim jako miejsce dydaktyczne. W planach organizatorów na najbliższy rok, jest zaproszenie do wzięcia udziału ok. 500 uczniów szkół podstawowych i gimnazjów z województwa mazowieckiego.

Tematyką warsztatów będą obszary, w których specjalizuje się firma Bayer, takie jak: witaminy, ochrona roślin, zdrowie zwierząt oraz oczyszczanie wody.

 „Program promocji nauki wśród najmłodszych zyskał ogromne zainteresowanie wewnątrz naszej firmy.  Pracownicy spontanicznie stali się ambasadorami tego projektu w swoich środowiskach, przekazując informacje o programie bezpośrednio do szkół. Dzięki temu nasze motto - Bayer: Science For A Better Life” – nabrało zupełnie nowego znaczenia" – mówi Monika Lechowska, Dyrektor Działu Komunikacji Bayer Sp. o.o.

Dzieci, będą miały możliwość przeprowadzania szeregu praktycznych ćwiczeń laboratoryjnych. Salon, stwarza również możliwość korzystania z nowoczesnego wyposażenia salonu, m.in. multimedialnego stołu dotykowego z aplikacjami poświęconymi zdrowiu, rolnictwu, wysokospecjalistycznym materiałom. Za sprawą trójwymiarowych filmów popularnonaukowych, mikroskopów z wyświetlaczami LCD, aplikacji ‘Nutrition Clock’ (ukazującą wzrastające zapotrzebowanie na żywność wobec malejącej ilości areałów rolnych) uczestnicy zajęć, zostaną wprowadzeni w różne aspekty nauki. 

Salon ten, stwarza również możliwość bliższego przyjrzenia się zjawiskom chemicznym, biologicznym i fizycznym. Organizatorzy zapewnili rozrywkę każdej zainteresowanej osobie bez względu na wiek. Uczniowie szkół podstawowych otrzymają możliwość wzięcia udziału w warsztatach naukowych, z kolei dla starszych gości zorganizowano debaty popularno-naukowe oraz spotkania z miłośnikami z różnych dziedzin.

Firma Bayer ceni sobie rozwój, ponieważ każdego roku na projekty badawcze i rozwojowe przeznacza ok. 3 mld EUR, zatrudniając przy tym 13 000 naukowców. Warto dodać, iż tylko w ubiegłym roku niemieckie przedsiębiorstwo chemiczne i farmaceutyczne złożyło 600 wniosków patentowych. Innowacyjne rozwiązania stały się bardzo charakterystyczne dla firmy Bayer zgodnie z mottem: „Science for a Better Life” - „Nauka dla lepszego życia”

Projekt BayLab został objęty patronatem Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Politechniki Warszawskiej oraz miesięcznika Focus.

 

Paulina Marczuk

Źródło:

www.bayer.com.pl

KOMENTARZE
news

<Luty 2018>

pnwtśrczptsbnd
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
1
2
3
4
Newsletter