Affiris powiększa pakiet patentόw dotyczących terapii choroby Alzheimera
06.03.2008
Affiris GmbH poinformował o przyznaniu mu Patentu Europejskiego na nową metodę redukcji liczby blaszek szkodliwych białek (beta-amyloidów) w mόzgach pacjentów dotkniętych chorobą Alzheimera. Kluczowym aspektem tej metody jest oczyszczanie krwi pacjenta (afereza). Proces umożliwia celowane usunięcie białek, ktόre powodują powstawanie blaszek, a następnie rozwόj choroby. Świeżo opatnetowny proces dotyczy umocowania cząsteczek receptorowych na nośniku i wykorzystania ich do związania beta-amyloidów, ktόre prowadzą do tworzenia się blaszek w mózgach chorych. Takie umocowane cząsteczki receptora, ktόre mogą pomόc w redukcji ilość beta-amyloidόw obecnych we krwi (surowicy), można wprowadzać w trakcie hemodializy. Zastosowanie hemodializy w celu osiągnięcia terapeutycznych efektόw w mózgu wydaje się być niezwykłym podejściem do problemu, ale ma ono naukowe potwierdzenia. Cząsteczki beta-amyloidów, ktόre prowadzą do powstawania blaszek, mogą pokonywać barierę krew-mózg poprzez transport bezpośredni. W rezultacie, ich stężenie w mόzgu jest bezpośrednio skorelowane ze stężeniem we krwi. Dzięki opracowanej metodzie, w wyniku zmniejszenia stężenia beta-amyloidów we krwi, beta-amyloidy z mόzgu będą usuwane do krwioobiegu, aż do wyrównania obu stężeń. W rezultacie, usunięcie beta-amyloidów z krwi stopniowo zredukuje stężenie beta-amyloidόw oraz ich fragmentów w mόzgu. Kluczem do tego efektu jest pewność, że cząsteczki receptorowe będą miały poprawne właściwości wiążące. Technologia Affris AFFITOME dostarcza tych właściwości poprzez uprawnienie naukowców do określenia cząsteczek o bardzo specyficznych właściwościach wiążących. Technologia ta oferuje rόwnież znaczące korzyści w rozwoju szczepionek przeciwko ludzkim białkom “chorobowym”. W takim przypadku, możliwe staje sie uniknięcie reakcji immunologicznych, co Affiris właśnie udowodnił na przykładzie pierwszej szczepionki przeciwko chorobie Alzheimera.

www.affiris.com