Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Barwią nas od lat
Barwią nas od lat
Gdzieś tam w laboratoriach, od ponad 60 lat wytwarzane są produkty, które już na stałe wpisały się w ofertę polskiej kosmetologii. Protoplastami jednak szamponów, olejków i kremów były tradycyjne szare mydło i płyn do mycia naczyń. Z biegiem lat dopiero na taśmie produkcyjnej pojawiło się wielu nam znane mydło siarkowe czy woda brzozowa. Co stoi za sukcesem firmy Barwa? Między innymi na to pytanie odpowiedziała Małgorzata Brożyna, Prezes Zarządu.

 

 

Rzadko obecnie zdarza się, aby firma istniała na rynku już ponad 60 lat. Co stoi za sukcesem firmy Barwa?

Małgorzata Brożyna: Hasło przyświecające firmie Barwa, od jej założenia w 1949 roku, to nowoczesna technologia w połączeniu z tradycją. Korzystamy z tego co najlepsze w tradycji - receptura, składniki a następnie łączymy to z nowymi technologiami produkcji. Stale inwestujemy w rozwój laboratorium badawczo- naukowego, wyposażanie parku maszynowego, jednocześnie śledząc tendencje na rynku, tak aby móc oferować produkty skuteczne i bezpieczne.

Jak zmieniała się oferta firmy? Na jakich produktach skupiała się w latach 80./90. a na jakich dziś?

M.B.: W roku 1977 Barwa wprowadziła do swojej oferty specjalistyczne mydła w kostce. Niektóre z nich - mydło siarkowe i undecylenowe produkowane są do dziś. Rok później rozpoczęła produkcję płynu do mycia naczyń Jagna. W kolejnych latach  zaczęła wprowadzać kosmetyki przeznaczone do pielęgnacji skóry - w tym linię Miss - oraz szampony do włosów i płyny do higieny intymnej.  Ostatnie lata dla marki Barwa były związane z poszerzaniem istniejącej oferty produktowej oraz zmianą wizerunku opakowań. Rok temu ( maj 2014) kluczowa linia Barwa Siarkowa przeznaczona do pielęgnacji skóry tłustej i trądzikowej, przeszła relaunch. Podstawą tej gamy jest znana od wieków koloidalna biosiarka, która w połączeniu innymi, skutecznymi składnikami aktywnymi stanowi doskonałe rozwiązanie dla osób borykających się z problemem trądziku. Wraz z nową wizualizacją opakowań, gama Barwa Siarkowa została wzbogacona o krem nawilżający o przedłużonym działaniu.

Pod koniec 2014 roku Barwa wprowadziła na rynek nowoczesną linię kosmetyków do wnętrz -  Perfect House. To jedyna taka seria na polskim rynku, która łączy skuteczność środków czystości z perfumeryjnymi zapachami. Seria została poddana gruntownym testom w specjalistycznym laboratorium badawczym i otrzymała najwyższą rekomendację. Niepowtarzalne perfumeryjne aromaty utrzymują się jeszcze długo po zakończonym sprzątaniu. Nowoczesny design opakowań przyciągnie wzrok największego estety.

Marka Barwa sukcesywnie wzbogaca ofertę oraz zmienia i unowocześnia dotychczas oferowane kosmetyki. W ostatnich miesiącach zmianę wizerunku przeszła seria szamponów  Barwa Ziołowa oraz Barwa Naturalna.  W kwietniu 2015 została wprowadzona nowa linia specjalistycznych kremów do pielęgnacji nóg i stóp - Balnea Foot.

Prowadzą Państwo między innymi linie Barwa Ziołowa i Barwa Naturalna. Skąd to nastawienie na kosmetyki naturalnego pochodzenia?

M.B.: Od kilku lat obserwujemy rosnący popyt na składniki pochodzenia naturalnego
w kosmetykach. Klienci szukają  i  nadal będą szukać roślinnych składników w preparatach kosmetycznych. Barwa wykorzystuje naturalne wyciągi od samego początku istnienia firmy, jednocześnie doskonaląc i unowocześniając technologię wytwarzania, tak aby finalny produkt spełniał najwyższe standardy jakości, skuteczności i bezpieczeństwa.

W roku 2004 zrezygnowali Państwo z wykorzystywania tłuszczów zwierzęcych do produkcji mydeł. Dlaczego?

M.B.: Postawiliśmy na ekologię. Obecnie do produkcji mydeł używamy oleju palmowego, który jest jednym z najpopularniejszych olejów roślinnych na świecie. Ma zastosowanie zarówno w kosmetyce, jak i przemyśle spożywczym.  Ma cenne właściwości nawilżające i regenerujące. Doskonale natłuszcza, uelastycznia i odżywia skórę a co najważniejsze, jest produktem pozyskanym bez szkody dla zwierząt.  

Jakie cele na przyszłość przyświecają firmie?

M.B.: Stawiamy na stabilny rozwój firmy, poszerzanie dystrybucji  i ekspansję na rynki zagraniczne. Zależy nam na silnym zakorzenieniu w świadomości marki Barwa, która produkuje kosmetyki spełniające obietnice, rozwoju linii produktów do pielęgnacji ciała oraz umacnianiu nowej linii kosmetyków do wnętrz - Perfect House.

Dziękuję za rozmowę.

Źródła

http://www.barwa.com.pl/

KOMENTARZE
news

<Lipiec 2018>

pnwtśrczptsbnd
25
26
27
28
29
30
1
3
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
Newsletter