Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Sustainability – nadciąga nowa fala i nowy trend w branży kosmetycznej
Trend na kosmetyki naturalne obecny jest w branży kosmetycznej od dawna, a konsumenci bardziej świadomie wybierają produkty, które będą stosować na swoje ciało. Ostatnimi czasy na równi z naturalnością, popularne stało się określenie „sustainability”.

 

 

 

Z definicji jest to zrównoważony rozwój. W przypadku kosmetyków dotyczyć ma ono całego procesu ich powstawania – od momentu opracowania receptury, aż po spakowanie go, oznakowanie i wysyłkę do klienta z fabryki, z uwzględnieniem wpływu na środowisko naturalne. W skrócie efekt ten można osiągnąć przez: wykorzystywanie odnawialnych źródeł surowców; wpływanie na zwiększenie poziomu biodegradowalności i minimalizowanie poziomu toksyczności dla środowiska; stosowanie energooszczędnych metod podczas procesu produkcyjnego.

Sustainability to jednak dużo szersze pojęcie, obejmujące szereg definicji i wymagań prawnych. Temat ten zostanie dokładnie omówiony podczas Beauty Innovations 2019 w trakcie wykładu „Sustainability – nadciąga nowa fala”, a o czym dokładniej dowiedzą się Słuchacze podczas wykładu?  

– Czym jest sustainability w odniesieniu do branży kosmetycznej i czy polskie tłumaczenie „zrównoważony rozwój” dobrze oddaje treść tego pojęcia? Czy poszanowanie środowiska w przypadku kosmetyków to tylko kwestia opakowań, ich ponownego przetwarzania i biodegradowalności? Czy fala kosmetyków: dla wegan, „free from…” i kosmetyków dla aktywnych to też element trendu sustainability? Jak daleko jesteśmy w stanie pójść w poszukiwaniu nowych ekstraktów roślinnych i czy kosmetyki zawierające ekstrakty z konopi (cannabis) mogą być legalnie wprowadzane do obrotu? Próba odpowiedzi na powyższe pytania będzie treścią prezentacji – zapowiada dr n. med. Antoni Gwardys, prelegent podczas konferencji Beauty Innovations 2019.

KOMENTARZE
news

<Czerwiec 2019>

pnwtśrczptsbnd
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Newsletter