Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Pachnąca przyszłość, czyli o innowacjach w perfumerii
Wydawałoby się, że perfumy to klasyka gatunku i w świecie perfumerii, oprócz nut zapachowych, na które w danym sezonie jest moda, niewiele więcej może się zmieniać. Okazuje się jednak, że domy perfumeryjne, podobnie jak cała branża kosmetyczna, również stale poszukują innowacji, nietypowych formatów, opakowań, tak by sprostać wymaganiom rynku napędzanego błyskawicznym rozwojem technologii.

 

 

Nowe formy

Według danych Mintela, w Brazylii 21% kobiet w wieku 45-54 lat, stosujących perfumy, chciałaby wypróbować perfumy w innej postaci niż tradycyjny płyn w szklanej eleganckiej buteleczce, natomiast w Stanach Zjednoczonych 36% konsumentów takich nowatorskich perfum używa. Mimo tych obiecujących danych alternatywne formy perfum nadal pozostają niszową kategorią. Jak donosi Mintel’s Global New Products Database, perfumy mające postać żelu, sztyftu, pudru, serum czy mgiełki do włosów stanowią około 3% innowacji wprowadzonych na rynek między 2016 a 2017 r.

Innowacyjną formą perfum są Kabuki Perfume marki Byredo. Zapach ukryty jest w opakowaniu z wysuwanym pędzelkiem i specjalnym przyciskiem, którego naciśnięcie dozuje zapach na pędzelek, a z pędzelka na skórę. Samo opakowanie przypomina nieco opakowanie korektorów pod oczy wyposażonych w gąbeczkę. Wiosną tego roku marka Glossier zaskoczyła swoich fanów wersją perfum You w postaci stałej, przypominającej balsam do ust. Na rynku znaleźć można również perfumy w formie chusteczek czy pudru z gąbeczką. W czerwcu 2017 r. marka Chanel wprowadziła na rynek Chance Three Moods, żel chłodzący o zapachu wybranych perfum Chanel.

Producent kompozycji zapachowych do zastosowań w kosmetykach – Eurofragance – wychodząc naprzeciw potrzebom rynku, opracował koncepcję perfum bez alkoholu oraz, co ciekawe, perfum w postaci pianki, która topi się na skórze, dając delikatne mleczko, rozprzestrzeniające się na ciele i pozostawiające zapach równie intensywny, jak tradycyjne perfumy.

 

Zapach to nie wszystko

Rok 2017 zaowocował pojawieniem się na drogeryjnych półkach boosterów. Czym są boostery? To kategoria produktu mająca swe korzenie w Azji, formą, działaniem i sposobem aplikacji przypominająca doskonale znane nam już serum. Boostery aplikowane w postaci kropelek zainspirowały domy perfumeryjne do opracowania nowego konceptu. Pomysł polega na tym, by łączyć kroplę perfum z kroplą innego produktu pielęgnacyjnego (np. żelu pod prysznic, balsamu czy serum) i taką pachnąca mieszankę aplikować na skórę. Pojawiają się też zamysły, by nadawać perfumom inne funkcje oprócz perfumowania ciała, chociażby funkcję anty-pollution.

Źródła

Charlotte Libby: Five ways to make scents more exciting, Personal Care Europe, June 2018.

http://www.premiumbeautynews.com/en/alternative-fragrance-formats-make,12963.

http://www.eurofragance.com/blog/sensolab-fine-fragrance-a-new-universe-of-textures/.

KOMENTARZE
news

<Sierpień 2018>

pnwtśrczptsbnd
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
Newsletter