Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Każdy produkt kosmetyczny musi spełnić cały wachlarz wymagań, aby móc być wprowadzonym do obrotu. Sytuacja staje się jeszcze bardziej skomplikowana, gdy produkt ten ma pojawić się na rynkach poza Unią Europejską. Jak mawia dobrze znane przysłowie – co kraj, to obyczaj. Indie, Chiny Japonia, Arabia Saudyjska, Brazylia – każde z tych państw ma odrębne przepisy, które mówią o tym, co należy zrobić, aby móc wprowadzić kosmetyk na ich rynek. Temu właśnie było poświęcone pierwsze Międzynarodowe Forum Kosmetyczne zorganizowane przez Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego.

 

Była to pierwsza edycja tego wydarzenia (mam nadzieję, że nie ostatnia) i z pewnością można powiedzieć, że zakończyła się ogromnym sukcesem. Na sali gościło ponad 160 ekspertów reprezentujących producentów i dystrybutorów kosmetyków działających w Polsce oraz 7 światowej skali ekspertów z tak odległych, a jednocześnie interesujących eksportowo kierunków jak Indie, Chiny, Japonia, Arabia Saudyjska, Brazylia, region ASEAN – Association of South Easte Asian Nations, USA, czy MERCOSUR Mercado Común del Sur – Wspólny Rynek Południa – przedstawiło regulacje w tych regionach.

Unikalnym walorem wydarzenia było połączenie obszaru międzynarodowych standardów ISO z tematami eksportowymi. Skąd taka konstrukcja wydarzenia?

– Chcieliśmy zaprezentować standardy jako narzędzie, które ułatwia eksport. Normy to uniwersalny, techniczny język zrozumiały dla producentów kosmetyków oraz nadzoru na całym świecie. Normy likwidują bariery, są dowodem na to, że dany produkt jest bezpieczny i ma odpowiednią klasę – mówiła na wstępie Blanka Chmurzyńska-Brown, Dyrektor Generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego.

Związek jako organizator Forum starał się pokazać możliwie najszersze spektrum regulacji na wybranych przez członków Związku rynkach, a jednocześnie pożądanych kierunkach eksportowych dla polskich przedsiębiorców.

– Chcieliśmy, aby Eksperci z różnych regionów świata własnymi słowami opowiedzieli o regulacjach danego rynku eksportowego i odpowiedzieli na najbardziej nurtujące pytania – dodała.

Polski Przemysł Kosmetyczny to 6 rynek w Europie. Jego wartość wynosi 16 mld złotych i prognozuje się, że do 2020 r. wartość ta wzrośnie do 20 mld zł. Jest to sektor, który rozwija się bardzo dynamicznie. W ostatnich 15 latach polska branża kosmetyczna rosła średnio o 2% rok do roku. Porównując tempo wzrostu polskiego sektora kosmetycznego do tempa wzrostu liderów tego rynku w Europie, tzw. Wielkiej Piątki, trzeba zwrócić uwagę, że w tym samym czasie rynek francuski skurczył się o 1,1%, a rynek włoski o 0,2%. Obserwuje się coraz większy udział eksportu, który w 2016% wzrósł aż o 16%, co jest ewenementem.

I Międzynarodowe Forum Kosmetyczne odbyło się 22 maja w Warszawie. Jego organizatorem był Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, przy dużym wsparciu Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu oraz Sponsorów: ACC Chemicals Sp. z o.o., BASF Polska Sp. z o.o., Cosmetosafe Consulting, Dr Koziej Sp. z o.o. Sp.k., Intertek Poland Sp. z o.o., J.S. Hamilton Poland S.A., Specjalistyczne Laboratorium Badawcze Ita-Test, THETA Doradztwo Techniczne, TÜV Rheinland Polska Sp. z o.o.

KOMENTARZE
news

<Listopad 2018>

pnwtśrczptsbnd
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
Newsletter