Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Dobre perspektywy na rosyjskim rynku kosmetycznym, ale nie dla krajowych producentów
09.03.2006
Jak podaje Moscow Times, w 2006 roku Rosjanie wydadzą na zakupy dezodorantów, perfum, szminek i produktów do higieny osobistej około 1 miliarda USD więcej, niż w 2005 r.
Jednak według Staraya Krepost, firmy badającej tamtejszy rynek, rosyjscy producenci nie zdołają zarobić na tej koniunkturze.

Konkurencja ze strony firm zagranicznych , ostrzejsze prawo rejestracyjne i podatkowe prawdopodobnie zmniejszą udział krajowych producentów w rynku kosmetyków i perfum, który w 2005 roku wart był 7 miliardów USD, o ponad 40%. "Zachodnie firmy prowadzą bardziej agresywną kampanię reklamową oraz mają większe zasoby finansowe,” twierdzi Yelena Borodenko, analityk dóbr konsumenckich firmy Alfa Bank. Dodaje również, iż na ogół, mają one także nowocześniejszy sprzęt produkcyjny. Amerykańskie firmy kosmetyczne takie jak Schwarzkopf & Henkel prawdopodobnie będą miały największy udział w rynku (6.1 %). Tuż za nimi znajdują się koncerny Procter & Gamble i francuska firma L'Oréal (6 %) oraz szwedzka firma Oriflame (5.7 %). Kalina, największy rosyjski producent kosmetyków, a także jedyna rosyjska firma kosmetyczna notowana na giełdzie, jest piąta z 4.6 % udziałem w rosyjskim rynku kosmetyów. Konkurencja na nim z pewnością wzrośnie gdyż w 2006 roku spodziewane jest przyjęcie Rosji do Światowej Organizacji Handlu (World Trade Organization).

Oprac. Katarzyna Walczak. Źródło: GCI Magazine

KOMENTARZE
news

<Luty 2021>

pnwtśrczptsbnd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
Newsletter