Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu

Kosmetologia

LEGISLACJA DLA BIZNESU: „Jak poprawnie reklamować produkty kosmetyczne? Naturalny, organiczny, hipoalergiczny, nie zawiera…”
Data rozpoczęcia:
2019-05-29
Data zakończenia:
2019-05-29
Organizator:
Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego
Miejsce
Warszawa

Mam przyjemność zaprosić Państwa do udziału w konferencji z cyklu LEGISLACJA DLA BIZNESU: „Jak poprawnie reklamować produkty kosmetyczne? Naturalny, organiczny, hipoalergiczny, nie zawiera…”. Konferencję, połączoną z praktycznymi warsztatami, organizuje w Warszawie 29 maja 2019 roku Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego. Patronem merytorycznym jest Cosmetics Europe. 


„Naturalny” czy „organiczny”, to cechy, które producenci chętnie akcentują­­­ w przekazach reklamowych produktów kosmetycznych. Nie mniejszą popularnością cieszą się określenia ‘”free from” czy „hipoalergiczny”. Zapraszam Państwa do dyskusji w gronie ekspertów, jak należy stosować te deklaracje, aby pozostać w zgodzie z prawem.  


Państwa uwagę pragnę skierować na część warsztatową, która jest odpowiedzią na wiele zapytań wpływających do Stowarzyszenia -  proponujemy wykłady i ćwiczenia obliczeniowe w oparciu o normę ISO 16128 – poprowadzą je ekspertki, które brały bezpośrednio udział w tworzeniu normy:  Anne Dux i Carmen Esteban. To właśnie norma ISO 16128 stanowi wytyczne dla określania naturalności i organiczności:

 

ISO 16128-1:2016 Guidelines on technical definitions and criteria for natural and organic cosmetic ingredients and products - Part 1: Definitions for ingredients

ISO 16128-2:2017 Guidelines on technical definitions and criteria for natural and organic cosmetic ingredients - Part 2: Criteria for ingredients and products

 

 Do udziału w konferencji i warsztatach poprosiliśmy uznanych ekspertów - przedstawicieli przemysłu:

Anne Dux (francuskie stowarzyszenie FEBEA)

Carmen Esteban (CES Consuting, wcześniej hiszpańskie stowarzyszenie STANPA)

Dr Geralda Rennera (Cosmetics Europe)

Dr Iwonę Białas (Cosmetosafe Consulting)

a także przedstawiciela Głównego Inspektoratu Sanitarnego - Izabelę Burzyńską – reprezentującą Polskę w pracach Stałego Komitetu ds. Kosmetyków i Grupy Roboczej ds. Kosmetyków Komisji Europejskiej. Omówią oni szeroko kwestie deklaracji marketingowych widzianych z różnych perspektyw – z punktu widzenia przemysłu, Safety Assessora, a także organu kontrolującego. 
Konferencja odbędzie się na miesiąc przed wejściem w życie załączników III i IV Dokumentu Technicznego Komisji Europejskiej w sprawie oświadczeń dotyczących produktów kosmetycznych, wprowadzających nowe elementy w ocenie poprawności stosowania deklaracji free from i hipoalergiczny.  Do udziału zapraszamy szczególnie:

 

Właścicieli oraz kadrę zarządzającą firm kosmetycznych

Pracowników Działów Kontroli Jakości

Pracowników Działów Badawczo-Rozwojowych i Działów Wdrożeń

Pracowników Laboratoriów

Pracowników Działów Marketingu


Uwaga! Pracownicy firm członkowskich Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego otrzymują atrakcyjne rabaty. Niższą cenę udziału w konferencji gwarantujemy także osobom, które dokonają rejestracji do dnia 30 kwietnia 2019 roku.

Zapraszam serdecznie!dr Anna Oborska
Dyrektor Generalny
Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego

 

REJESTRACJA: https://konferencjaiwarsztatypspkd.konfeo.com/pl/groups

 

 

Newsletter