Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Braster prezentuje strategię ekspansji międzynarodowej oraz zapowiada rozwój działalności w obszarze telemedycyny
Producent unikalnego w skali świata urządzenia do samodzielnego badania piersi opublikował aktualizację strategii na lata 2015-2021. Zgodnie z przyjętym dokumentem Spółka planuje w latach 2017-2018 debiut na kilkunastu rynkach zagranicznych (m.in. Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i Niemczech) oraz rozwój w obszarze telemedycyny poprzez stworzenie globalnej platformy telemedycznej. Braster oczekuje, że planowane działania pozwolą na osiągnięcie skumulowanego średniorocznego wzrostu przychodów (CAGR) w latach 2017-2021 na poziomie niemal 230 proc. Jednocześnie Spółka planuje do 2021 r. znaleźć się na rynkach gwarantujących dostęp do ponad 21 mln odbiorców ze ściśle określonej grupy docelowej, podczas gdy w 2017 r. będzie to 0,4 mln. Do 2021 r. ponad 90 proc. przychodów ma pochodzić z rynków zagranicznych.

W 2017 r. Braster chce zadebiutować na 11 rynkach zagranicznych (m.in. Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Brazylii, Chinach, Indiach, w regionie GCC). Na kolejne trzy wejdzie w roku 2018 (Niemcy, Japonia, Korea).

- We wszystkich krajach, o których mówimy, jesteśmy w zaawansowanych rozmowach z potencjalnymi dystrybutorami, którzy są poważnie zainteresowani współpracą. Chcemy wejść właściwie jednocześnie na kilkanaście rynków, optymalizując pierwsze związane z tym koszty. Kiedy zobaczymy rosnący popyt na danym rynku, skierujemy tam dodatkowe środki by jeszcze zwiększyć dynamikę przychodów – tłumaczy Marcin Halicki, Prezes Zarządu BRASTER S.A.

Uproszczony scenariusz ekspansji na nowe rynki zakłada: optymalny model prowadzenia biznesu (we własnym zakresie jak i z lokalnymi dystrybutorami), współpracę z liderami opinii, projekty pilotażowe, gotowość systemów telemedycznych, a także dostosowaną do lokalnych potrzeb integralną kampanię marketingową. Wejście na poszczególne rynki będzie przebiegało w krótkich odstępach czasowych.

Do roku 2021 Braster planuje zadebiutować na rynkach gwarantujących dostęp do ponad 21 mln osób ze ściśle określonej grupy docelowej. Do tego czasu sprzedaż zagraniczna odpowiadać ma za ponad 90 proc. sprzedaży ogółem.

Braster planuje jednocześnie wykorzystać swój know-how w świadczeniu usług w ramach platformy telemedycznej. Realizacja wizji będzie możliwa przede wszystkim poprzez potencjalne akwizycje. Spółka przewiduje rozwój działalności w zakresie konsultacji i usług medycznych online. Braster oczekuje, że do platformy przyłączą się producenci innych urządzeń telemedycznych.

- Już w 2015 r. zapowiadaliśmy, że będziemy chcieli stać się telemedyczną platformą. Dziś działania w tym obszarze przyspieszają. Chcemy zaoferować na arenie międzynarodowej unikalne rozwiązania dla dwóch grup odbiorców: B2B – poprzez udostępnienie zaawansowanej platformy telemedycznej innym producentom urządzeń bądź firmom oferującym usługi medyczne i okołomedyczne oraz z drugiej strony B2C – umożliwiając pacjentom korzystanie z tych usług i porad lekarskich. Dostrzegamy w tym obszarze wiele synergii oraz potencjalnych szans dla naszej podstawowej działalności – mówi Marcin Halicki. – W pierwszej kolejności myślimy o ciekawych przejęciach. Jesteśmy w zaawansowanych rozmowach z właścicielami interesujących nas technologii – dodaje.

Na realizację strategii Braster planuje pozyskać środki z emisji akcji. Potrzeby kapitałowe związane z realizacją strategii (zawierające koszty debiutu na wskazanych rynkach zagranicznych, potencjalne akwizycje w związku z planowanym stworzeniem platformy telemedycznej oraz bieżące potrzeby firmy) zostały określone na 60-70 mln zł.

Spółka wprowadziła system BRASTER do sprzedaży na rynku polskim w październiku 2016 r. W ciągu pierwszych 2,5 miesięcy obecności na rynku sprzedanych zostało blisko 2000 urządzeń oraz prawie 500 usług w formie abonamentu. Jednocześnie system został przygotowany do ekspansji międzynarodowej – zweryfikowana została m.in. poprawność działania skomplikowanych systemów teleinformatycznych, procesów logistycznych i obsługi klienta.

KOMENTARZE
news

<Styczeń 2018>

pnwtśrczptsbnd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
Newsletter