Zaskakujące działanie enzymu DGAT1
19.02.2009
Naukowcy z Gladstone Institutes of Cardiovascular Disease (GICD), podczas ostatnio przeprowadzonych badań, stwierdzili, że enzym związany z syntezą tłuszczów w organizmie, jest również elementem zdrowej i prawidłowo funkcjonującej skóry i włosów.

Enzymem tym jest enzym  DGAT1 (diacyloglicerolo-acylotransferaza 1 acylokoenzymu A),  bierze on udział w syntezie trójglicerydów w organizmie ludzkim.
Podczas przeprowadzonych przez naukowców  badań , posłużono się technikami  inżynierii genetycznej.  W trakcie doświadczeń wykorzystano myszy ,które zostały pozbawione tego enzymu.

Wyniki przeprowadzonych badan ,  dowodzą , że brak tego enzymu skutkuje zmniejszeniem masy ciała , uwrażliwieniem na działanie leptyny oraz insuliny nieprawidłowościami w rozwoju gruczołu sutkowego oraz skóry.
Zaobserwowano również , że brak DGAT1 , skutkuje zwiększeniem poziomu kwasu retinowego  w skórze , w konsekwencji  powoduje to zwiększona utratę  włosów. Wyniki badań sugerują , że  enzym ten reguluje poziom kwasu retinowego  w skórze.
Wnioski oraz rezultaty  badan zostały w pełni opublikowane w The Journal of Biological Chemistry