Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Wzrost sprzedaży produktów kosmetycznych w Chinach
15.03.2006
Zważywszy na to, iż wiele Polskich firm kosmetycznych w tym roku rozpoczęło eksport swoich produktów właśnie do Chin, przedstawiamy krótką charakterystykę obecnej sytuacji na chińskim rynku kosmetycznym:


Według chińskiego Stowarzyszenia Producentów Perfum, Zapachów i Kosmetyków, w 2006 roku sprzedaż produktów kosmetycznych wzrośnie o 10 proc. Przedstawiciele stowarzyszenia spodziewają się, iż bilans roczny liczony w chińskiej walucie wyniesie 106 miliardów RMB (w Hongkongu 101.76 miliardów USD). W 2005 roku sprzedaż wyniosła 96 miliardów RMB ( w Hongkongu 92.3 miliardów USD). Stanowi to 13 proc wzrostu w porównaniu do 2004 roku. W 2005 roku Chiny eksportowały swoje produkty kosmetyczne do ponad 70 krajów oraz regionów (między innymi do USA, Japonii, Francji, Włoch, Hiszpanii oraz Afryki, Europy Wschodniej oraz Oceanii). Roczny eksport wyniósł 700 milionów USD, stanowi to 24 proc wzrostu w porównaniu do 2004 roku. Zyski płynące z importu w 2005 roku wyniosły 230 milionów USD – 44 proc wzrostu w porównaniu do 2004 roku.

Oprac. Katarzyna Walczak. Źródło: Beauty on line

KOMENTARZE
Newsletter