Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Tredny w branży kosmetologicznej na 2010 rok
10.12.2009
Pomimo recesji, która dotknęła przemysł kosmetyczny w bieżącym roku, międzynarodowa agencja Mintel, badająca globalne zachowania konsumencie, przewiduje, że 2010 rok minie pod znakiem dynamicznego rozwoju firm kosmetycznych.
Kluczem do sukcesu okazują się być innowacje. Prognozy dotyczą także trendów, które kształtować będą kierunki rozwoju branży kosmetycznej.
Wśród najważniejszych punktów znajdują się innowacyjne formulacje kosmetyków naturalnych, których rola nie będzie się opierała tylko na pielęgnacji skóry, ale także na ich prozdrowotnym działaniu, w tym poprawiającym nastrój (mood-enhancing formulations) Producenci i dystrybutorzy surowców powinni zwrócić uwagę na surowce otrzymywane dzięki zaawansowanym technologiom i o wysokim stopniu bezpieczeństwa. Producenci kosmetyków powinni zwrócić swą uwagę w kierunku zaawansowanych technologii podnoszących, jakość wyrobów.

Jednym z szczególnie popularnych trendów jest strategia „Beauty Mood”, która łączy w sobie filozofię wellness z jednoczesnym specyficznym doborem składników aktywnych kosmetyków, które mają zdolność oddziaływania na neurotransmitery, przyczyniając się tym samym do poprawy naszego nastroju. Preparaty pielęgnacyjne oraz z obszaru kosmetyki kolorowej, modulujące nasze samopoczucie wykraczają zdecydowanie poza zakres aromaterapii i prostych środków zapachowych, oferując innowacyjne rozwiązania. Interesująca nowością mogą okazać się kosmetyki z serii night Care, które ułatwiać będą zasypianie.

Raport agencji Mintel pokazuje również zmianę oczekiwań konsumentów względem kosmetyków naturalnych, ekocertyfikacja nie jest tak ważna jak skuteczność i bezpieczeństwo ich działania. Oczywiście kosmetyki ekologiczne znajdują się niezmiennie w obszarze zainteresowań konsumentów.

Najpopularniejszymi składnikami o działaniu anti-aging niezmiennie są kwas hialuronowy, kolagen, peptydy oraz ceramidy.

W raporcie podkreśla się przewagę prostych i wygodnych do stosowania formulacji kosmetycznych np., w formie płynów, które wzbogacone są np. o nową generacje substancji aktywnych, otrzymywanych na drodze fermentacji czy metodami biotechnologicznymi

Trendem niezmiennie utrzymującym się od 2009 roku jest bezpieczeństwo stasowania oraz ochrona przed szkodliwymi czynnikami np. w postaci promieniowania UV, jaką gwarantują odpowiednie grupy preparatów kosmetycznych. W roku 2010 oczekiwany jest ciągły wzrost tej tendencji.

W jaki sposób producenci kosmetyków oraz surowców kosmetycznych chcą sprostać temu wyzwaniu?

Przewiduje się, że na rynku pojawią się produkty o działaniu stymulującym układ immunologiczny skóry oraz naturalną funkcję bariery naskórkowej. Źródłem substancji aktywnych o powyższym działaniu mają być rośliny pochodzące z obszarów o ekstremalnym klimacie np. z obszarów pustynnych czy alpejskich. Rośliny, z którymi wiązane są duże nadzieje to różeniec górski(Rhodiola rosea) oraz Griffonia Simplicifolia.

Trendy dotyczące opakowań obejmują, poza szkłem i plastykiem, materiałów w postaci neoprenu i betonu.

Zgodnie z przewidywaniami agencji Mintel, kosmetyki swym składem i działaniem stopniowo zaczną przypominać środki lecznicze Taki rozwój sytuacji możliwy jest dzięki poszukiwaniu innowacyjnych surowców, których działanie nie ogranicza się tylko i wyłącznie do pielęgnacji.

KOMENTARZE
Newsletter