Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Sprawdź, co się działo na Beauty Innovations 2018
12 czerwca w Łodzi odbyło się Beauty Innovations – Forum Branży Kosmetycznej. Organizatorem tego wydarzenia było Wydawnictwo Bio-Tech Media, wydawca portalu Biotechnologia.pl i organizator licznych szkoleń dla branży kosmetycznej. 8. już edycja cieszyła się ogromnym zainteresowaniem, o czym świadczyła pełna sala uczestników o godzinie 17. Zobaczcie sami, co tam się działo.

 

 

90 uczestników, 9 godzin konferencji, 3 panele tematyczne, 13 ciekawych wykładów, 14 interesujących prelegentów, 1 gorąca debata, niezliczona liczba spotkań networkingowych i nowych kontaktów i ZERO nudy – tak w liczbach można podsumować tegoroczną edycję Beauty Innovations 2018.

– Jak co roku dołożyliśmy wiele starań przy układaniu programu, aby był on merytoryczny, ciekawy i zainteresował wszystkich uczestników. Chyba nam się to udało, sądząc po frekwencji na sali wykładowej i po tym, że prawie wszyscy dotrwali do samego końca. Do tej pory otrzymuję wiele pozytywnych opinii i ciepłych słów od uczestników i prelegentów – mówi Katarzyna Staniaszek, Koordynator Konferencji.

 

Merytoryka przede wszystkim

Program tegorocznej edycji podzielony był na trzy bloki tematyczne:

1. Prawo, Sprzedaż, Marketing

2. Technologie

3. Innowacje w nauce i trendy w opakowaniach

Podejmowana tematyka dotyczyła  m.in. nowej ustawy o produktach kosmetycznych, współpracy z sieciami handlowymi, deklaracji marketingowych, najważniejszych trendów w branży (trend eko, anti-aging, probiotyki w kosmetykach), a także innowacyjnych rozwiązań w zakresie produkcji kosmetyków oraz ich opakowań.

Nie byłoby tak dobrych i ciekawych wykładów, gdyby nie osoby, które je prowadziły – znani i cenieni eksperci z branży, same znane nazwiska!

W tegorocznej edycji w gronie prelegentów znaleźli się: Justyna Żerańska (PZPK), Agnieszka Gąsior (EMBI Marketing), Tomasz Szacoń (Retail Poland), Michał Tracz (DZP), Dominik Lipka (Synthos CARE), Kinga Kasperkiewicz i Angelika Adamus-Grabicka (UMED), Tatiana Dworieckaja, Jacek Arct, Katarzyna Pytkowska (WSZKiPZ), Marta Klimczyk-Caryk (WSBiNoZ), Justyna Kierzkowska-Grzyb (Aniflex), Monika Kaleta (Pollena Aroma), Iwona Białas (Cosmeto-SAFE Consulting, WSIiZ).

 

Gorąca dyskusja

Zwieńczeniem Konferencji i jednym z najciekawszych punktów programu była debata, którą poprowadziła dr n. med. inż. Katarzyna Pytkowska – rektor i współtwórca Wyższej Szkoły Zawodowej Kosmetyki i Pielęgnacji Zdrowia.

Temat debaty: Natura vs Chemia. Segmentacja rynku i opinie konsumentów

Obecnie panuje moda na wszystko, co naturalne, szczególnie widoczne jest to w branży kosmetycznej, gdzie w komunikacji z konsumentami „naturalność” jest często przeciwstawiana „chemii”, która coraz częściej jest oczerniana a „natura” gloryfikowana. Jak się jednak okazuje niesłusznie. To, że kosmetyk jest naturalny, nie oznacza, że jest bardziej bezpieczny dla konsumenta. Tak samo może podrażniać i wywoływać alergie jak każdy inny produkt. „Chemia” w kosmetykach to po prostu nauka. Ogromnym problemem dla branży jest Internet i liczne blogi internetowe, które mówią nieprawdę. Czas się z tym zmierzyć i zacząć uświadamiać konsumentów, że kosmetyki naturalne i kosmetyki tradycyjne są tak samo bezpieczne i skuteczne, a to, które z nich wybierzemy, zależy od nas. To jest tylko i wyłącznie kwestia naszych upodobań, światopoglądu a nie wyboru pomiędzy dobrem i złem.

 

Networking

Bardzo ważnym punktem konferencji jest networking. Dzięki specjalnej platformie B2B, uczestnicy mieli możliwość umawiania się na indywidualne spotkania biznesowe, z potencjalnymi kontrahentami i najlepszymi specjalistami branży kosmetycznej.

– Od ponad 20 lat jesteśmy częścią biznesu i doskonale wiemy, jak ważny jest networking. Takie wydarzenie jak Beauty Innovations stwarza idealne warunki do spotkań biznesowych, poznania nowych osób, zebrania wielu kontaktów. Postanowiliśmy pójść o krok dalej i daliśmy nie tylko miejsce, ale również narzędzie umożliwiające umawianie się na takie spotkania – mówi Katarzyna Staniaszek.

 

KOMENTARZE
Newsletter