Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Rosnące zapotrzebowanie na mydła w płynie
31.01.2006
Najnowsze badania rynku kosmetycznego donoszą, iż coraz bardziej rośnie zapotrzebowanie na mydła w płynie.
Spowodowało to również duże poruszenie na rynku opakowań kosmetycznych, na którym powstają nowe rozwiązania opakowań, przeznaczonych do tego rodzaju produktów.

Według informacji udostępnionych przez firmę IRI, globalna sprzedaż mydeł do rąk wzrosłą o 35 proc. w przeciągu ostatnich 12 miesięcy. Zwiększyło to ich udział na rynku z 14 proc. (2004 rok) do 19 proc. w 2005r. Konsumenci stale poszukują produktów do higieny osobistej, które są skuteczne, szybko działają i są łatwe w użyciu. Wielu konsumentów uważa również, iż produkty te muszą być wydajne a mydła w płynie doskonale spełniają te kryteria. Jeden z największych producentów opakowań przeznaczonych dla mydeł w płynie to firma Airspray. Mechanizmy rozprowadzające, produkowane przez tą firmę, wykorzystywane są przez największych producentów mydeł takich jak Colgate, Proctor & Gamble czy Johnson & Johnson. Największy rynek zbytu produktów firmy Airspray to Stany Zjednoczone, Europa oraz Oceania. Innowacyjne produkty są najczęściej wdrażane właśnie na te rynki, gdyż są bardziej dojrzałe oraz są w stanie przeznaczyć więcej funduszy na inwestycje. Firma Colgate, obecnie największa firma produkująca płynne mydła na amerykańskim rynku kosmetycznym, poszerzyła swoją ofertę o antybakteryjne mydło w płynie dla dorosłych. Produkt ten odniósł ogromny sukces na rynku. Kolejne produkty firmy, takie jak Softsoap Foam Works – mydło w płynie dla dzieci (pojawiło się na rynku w 2002 roku) oraz Dial Complete – antybakteryjne mydło w płynie, również cieszyły się ogromnym zainteresowaniem. Firma Airspray wspiera także wypuszczenie na globalny rynek serii Kandoo przez koncern P&G. Firma jest dostawcą systemów rozprowadzających do innych produktów: linii produktów do włosów Pantene Pro-V czy preparatu oczyszczającego skórę firmy Noxzema. Ostatnio, firma Airspray rozszerzyła swoją ofertę o linię WaterGuard – systemy rozprowadzające, które mogą być wykorzystywane w opakowaniach wszystkich produktów płynnych, takich jak żele pod prysznic czy balsamy do kąpieli. W skład linii wchodzą: WRT4, WRF3, WRM3 oraz WRD4. W lipcu ubiegłego roku przedstawiciele firmy Airspray ogłosili, iż zamierzają rozszerzyć swoją działalność zarówno w Stanach Zjednoczonych jak i w Europie, by sprostać wciąż rosnącemu zapotrzebowaniu na ich produkty. Firma jest właśnie w trakcie rozbudowy swoich fabryk w mieście Alkmaar w Holandii oraz w Pompano Beach na Florydzie.

Oprac. Katarzyna Walczak. Źródło: Cosmetics design

KOMENTARZE
Newsletter