Rewolucyjna technologia Chronolux w kosmetykach Estèe Lauder
17.07.2009
Firma Estèe Lauder jako pierwsza wprowadziła na rynek produkt oparty na nowoczesnej technologii Chronolux™ - Advanced Night Repair Synchronized Recovery Complex.
Naukowcy już dawno zauważyli pewną zależność pomiędzy uszkodzeniami DNA a procesem starzenia się skóry. W odpowiedzi na to stworzyli nową technologię, która ma za zadanie wspomagać komórki w ich naturalnej zdolności do naprawiania uszkodzeń, wywołanych czynnikami zewnętrznymi. Technologia Chronolux™ może okazać się rewolucyjna w walce z oznakami starzenia.

Z najnowszych badań wynika, że każda zdrowa komórka zawiera tzw. ”clock genes”, które pomagają jej w naprawie uszkodzeń. W czasie nadmiernej ekspozycji na czynniki zewnętrzne (promieniowanie UV, dym papierosowy, zanieczyszczenia środowiska itp.) oraz wraz z upływem czasu, geny te ulegają stopniowemu wyciszeniu, w związku z czym nie mogą w pełni spełniać swojej funkcji. Technologia Chronolux™ użyta w nowym kosmetyku firmy ma za zadanie wspierać naturalne mechanizmy naprawcze, aby uszkodzenia zostały usunięte w odpowiednim czasie i nie wywołały permanentnych zmian, w postaci zmarszczek

Advanced Night Repair Synchronized Recovery Complex wspomaga swoim działaniem funkcjonowanie enzymu AGT (transferaza alkiloguaniny), który usuwa grupy alkilowe z uszkodzonych zasad azotowych DNA, dzięki czemu powstałe błędy są naprawiane na czas. Poza tym kosmetyk łączy w sobie również liczne antyoksydanty oraz kwas hialuronowy, których zadaniem ma być neutralizowanie wolnych rodników oraz zapewnienie optymalnego, długotrwałego nawilżenia.

Nowy produkt firmy Estèe Lauder już jest nazywany „polisą na młodość”. Jednak w czasach, kiedy producenci coraz częściej przedstawiają nam innowacyjne kosmetyki odmładzające, trudno jest w to uwierzyć. Pocieszające jest jednak, że ciągle trwają badania nad stworzeniem kosmetyku, który zapewni młodość do końca życia.

Źródło: www.earthtimes.org