Przełomowe odkrycie w walce o młody i piękny wygląd skóry
12.01.2010
Współcześni naukowcy odkryli, że za młody i piękny wygląd naszej skóry odpowiadają komórki macierzyste, które są odpowiedzialne za odnawianie struktur komórek skóry.
Niestety z wiekiem bardzo szybko komórki macierzyste tracą siłę swojego działania. Wynika to z tego, że ludzki organizm posiada niewielkie ich zapasy a dodatkowo ich utratę przyspiesza negatywny wpływ czynników zewnętrznych. W związku z utratą i niedoborem komórek oraz nikłą ich regeneracją skóra traci jędrność i blask oraz pojawiają się zmarszczki.

Jedynym sposobem, aby naturalnie zachować młody i zdrowy wygląd skóry jest ochrona i stymulacja tak cennych dla nas komórek macierzystych. Do tej pory można było walczyć jedynie z skutkami upływu czasu, teraz dzięki przełomowemu odkryciu można naturalnie zatrzymać czas, a przynajmniej jego widoczne efekty działania na skórę.

Najnowsze osiągnięcia nauki donoszą, że roślinne komórki macierzyste są zdecydowanie silniejsze, mocniejsze i cechują się wyższym stopniem przeżywalności niż ludzkie. Wykazują się one również niewiarygodną zdolność do namnażania się w inne rodzaje nowych komórek. Ich totioptencjalny charakter umożliwia przekształcanie w inne komórki, które dają początek tkanką: mięśniowym, nabłonkowym, łącznym itp. Tę zdolność wykorzystali naukowcy i kosmetolodzy. Po przeprowadzeniu szeregu badań stwierdzili oni, że komórki uzyskane ze specjalnego rodzaju jabłek idealnie kwalifikują się do zastosowania dla ludzkiej skóry. Posiadają one wysokie zdolności do proliferacji oraz regeneracji ludzkich komórek macierzystych, a tym samym utrzymania młodego i zdrowego wyglądu skóry.

Wiedzę tę wykorzystali włoscy kosmetolodzy marki OLOS w R&D Laboratory GTS GROUP, tworząc innowacyjny, odmładzający zabieg na twarz oparty na komórkach macierzystych pozyskiwanych ze specjalnego rodzaju jabłek znanych i uprawianych od 1700 lat. Podczas długoletnich badań nad roślinnymi komórkami macierzystymi, wyselekcjonowali oni odpowiednie komórki, tworząc z nich główny składnik aktywny BIO STAMINALII, który otrzymał miano Innowacji Roku 2008 w Amsterdamie.

BIO STAMINALIA to zabieg, który jako jedyny posiada naturalny składnik aktywny o tak szerokim i skutecznym działaniu. Kuracja nie tylko walczy ze skutkami upływu czasu ale również spowalnia procesy starzenia się skóry, działając stymulująco na wzrost komórek macierzystych. Idealnie nadaje się zarówno dla skór dojrzałych z widocznymi zmarszczkami, jak i do skóry, na których proces starzenia jeszcze nie zostawił widocznych oznak. Skóra po zabiegu jest wyraźnie odmłodzona, odświeżona i odżywiona. Zabieg stanowi element najnowszej metody promowanej przez markę OLOS – GREEN THERAPY. Sekretem wysokiej skuteczności zabiegu są specjalnie dobrane składniki aktywne: MALUS DOMESTICA – aktywne komórki macierzyste o działaniu aktywującym i regenerującym oraz OXYGEN DONOR – najbardziej bezpośredni dotleniacz do skóry. Powoduje on zwiększenie parcia cząsteczkowego tlenu w komórkach naskórka. Ponownie uruchamia procesy regeneracji tkanek oraz znacznie pobudza oddychanie komórkowe, pozostawiając skórę zdrową i promienną. Uzupełnienie stanowi: kwas hialuronowy, witaminy C i E, wyciąg z mango, oliwa z oliwek, ekstrakt z pszenicy oraz masło shea.

Składniki aktywne zawarte w profesjonalnych preparatach BIO STAMINALII pobudzają komórki macierzyste do działania, zwiększają proces ich produkcji oraz chronią i wzmacniają je, dzięki temu skóra jest odpowiednio odżywiona, nawilżona, zregenerowana i pełna blasku a przede wszystkim odmłodzona. Ponadto zabieg chroni także zewnętrzne warstwy skóry przed szkodliwym działaniem czynników zewnętrznych, takich jak promienie UV, stwarzając ochronę przed fotostarzeniem. Dla pełniejszego i długotrwałego efektu zabiegu, marka Olos przygotowała serię profesjonalnych kosmetyków do pielęgnacji domowej, w której skład wchodzą: Lotion oczyszczający, Krem oczyszczający, Odmładzający krem oraz Intensywnie odmładzające serum. Najlepsze rezultaty można osiągnąć korzystając z zabiegów w gabinecie oraz uzupełniając codzienną, domową pielęgnację odpowiednio przygotowanymi profesjonalnymi preparatami serii BIO STAMINALIA.

Agata Kocjan – biolog, kosmetolog Amariss SPA & wellness consulting