Proteina- firma z przyszłością
21.01.2009
Podstawą skutecznego działania kosmetyku jest odpowiednio opracowany skład recepturowy.
Kluczową rolę w recepturze produktu odgrywają jego składniki aktywne, które odpowiadają za skuteczność jego działania.

Producenci kosmetyków doskonale zdają sobie sprawę z faktu, że najwyższa jakość surowca użytego do produkcji danego preparatu, będzie gwarantem deklarowanego działania preparatu.

Proteina - łódzka wytwórnia białek  i składników opóźniających i łagodzących efekty starzenia się skóry jest jedynym w Polsce producentem  niezwykle cennych surowców kosmetycznych pochodzenia naturalnego a mianowicie  kolagenu, elastyny, keratyny oraz jedwabiu.

Portal  biotechnologia.pl  zainteresowany potencjałem oraz możliwościami rozwoju firmy Proteina, skorzystał z okazji przeprowadzenia wywiadu z  współwłaścicielką   firmy - Panią Małgorzatą Paryską- Glanc.

Firma Proteina jest obecna na rynku  producentów surowców kosmetyków od 1982 roku. Początkowy profil działalności skupiał się na produkcji rozpuszczalnego kolagenu. Następne lata działalności firmy skutkują jej dynamicznym rozwojem.
Doskonała analiza potrzeb rynku, rozwój zaplecza technologicznego oraz  zaufanie ze strony klientów,  procentują i przyczyniają się do rozszerzenia zakresu produkowanych białek o elastynę i keratynę. Ostatnim ogniwem zamykającym grupę białek włóknistych, produkowanych przez firmę Proteina,  było opracowanie technologii i wdrożenie do produkcji białka jedwabiu naturalnego.

Wytwórnia Proteina nieustannie podnosi jakość produkowanych białek.

Ponad 20 lat doświadczenia uczyniło produkcję bezpieczną oraz wolną od zagrożeń mikrobiologicznych. Wynikiem dbałości o jakość białek jest uzyskanie przez firmę  dwóch certyfikatów jakości.
  • PN-EN ISO 9001: 2001 – dotyczy projektowania, produkcji oraz sprzedaży preparatów białkowych. Certyfikat został nadany przez POLSKIE CENTRUM BADAŃ oraz CERTYFIKACJI S.A.
  • IQ Net- nadany przez THE  INTERNATIONAL CERTIFICATION NETWORK.

By sprostać rosnącym wymaganiom i oczekiwaniom zarówno klientów krajowych jak i zagranicznych  firma  planuje  dostosowanie standardów produkcji do norm GMP.

Przedstawiamy również Państwu charakterystykę produktów oferowanych przez firmę Proteina, pragniemy przy tym zaznaczyć , że wszelkie informacje dotyczące właściwości produktów pochodzą od producenta.

ROZPUSZCZALNY KOLAGEN
Nazwa wg INCI:  Soluble Collagen
Numer CAS: 9007-34-5
Numer EINECS: 232-697-4
Opis
: Czysty niezhydrolizowany kolagen natywny o masie cząsteczkowej ~ 340.000 daltonów i z zachowaną trójspiralną strukturą helisową;
Zastosowanie: Biologicznie czynny składnik kosmetyków do twarzy, ciała i włosów oraz wyrobów chemii gospodarczej.
  • Substancja filmotwórcza
Nazwy handlowe:
  • Rozpuszczalny Kolagen – odm.2
  • Rozpuszczalny Kolagen – odm.3
  • Rozpuszczalny Kolagen z Elastyną – odm.4
  • Rozpuszczalny Kolagen z Elastyną – odm.5.
Zastosowanie produktów:
Odmiana 2 i 4 Rozpuszczalnego Kolagenu może być stosowana w kremach, balsamach do ciała, śmietankach, balsamach po opalaniu, mleczkach, szamponach, odżywkach do włosów a także maskach
Odmiana 3 i 5 Rozpuszczalnego Kolagenu może być stosowana w mydłach w płynie, płynach do mycia, kąpieli, prania ręcznego, szamponach, kosmetycznych solach kąpielowych a także leczniczych solach kąpielowych

ELASTYNA
Nazwa wg INCI: Hydrolyzed Elastin
Numer CAS: 91080-18-1
Numer EINECS: 293-509-4
Opis: Rozpuszczalny hydrolizat elastyny zawierający wolne aminokwasy i peptydy o masach cząsteczkowych od 400 do 40 000 daltonów oraz mukopolisacharydy - naturalne składniki tkanki łącznej (min. kwas hialuronowy).
Zastosowanie: Biologicznie czynny składnik kosmetyków i wyrobów chemii gospodarczej;
  • Czynnik antystatyczny;
  • Substancja filmotwórcza,
  • 10% Elastyna w roztworze buforowym
  • 10% Elastyna w roztworze alkoholowym
  • 30% Elastyna w roztworze alkoholowym
  • Elastyna w proszku
Zastosowanie: kremy, mleczka, lotiony, balsamy do ciała i włosów, płyny do kąpieli, szampony, mydła w płynie, toniki do twarzy, płyny i balsamy po goleniu, tusze do rzęs, cienie i pudry, lakiery i odżywki do włosów, lakiery i odżywki do paznokci

HYDROLIZAT KERATYNY

Nazwa wg INCI: Hydrolyzed Keratin
Numer CAS: 69430-36-0
Numer EINECS: 274-001-1
Opis: Rozpuszczalny hydrolizat keratyny o wysokiej zawartości cystyny. Otrzymywany z wełny owczej.
Zastosowanie: Biologicznie czynny składnik kosmetyków do włosów, paznokci i ciała oraz wyrobów chemii gospodarczej; Aktywny składnik naturalny profesjonalnych preparatów fryzjerskich
  • czynnik antystatyczny
  • substancja filmotwórcza
  • substancja nawilżająca
  • Hydrolizat Keratyny - w roztworze
  • Hydrolizat Keratyny- w proszku
Zastosowanie: odżywki i lakiery do włosów oraz paznokci, płyny do kąpieli, płyny po goleniu, szampony i preparaty p/łupieżowe, preparaty do stylizacji włosów, płyny do trwałej ondulacji i rozjaśniania włosów, preparaty w formie pianki, odżywki regenerujące do włosów ( typu "włos w płynie"), kremy do rąk i paznokci

ROZPUSZCZALNE BIAŁKO JEDWABIU
Nazwa wg INCI: Hydrolyzed Silk
Numer CAS:
96690 -41-4
Numer EINECS: 306-235-8
Opis: Rozpuszczalny hydrolizat protein jedwabnych otrzymywany z jedwabników Bombyx Mori.
Funkcje wg Colipa
:
  • Substancja filmotwórcza
  • Rozpuszczalna proteina jedwabiu – w roztworze
  • Rozpuszczalna Proteina jedwabiu – w proszku
Zastosowanie: odżywki do włosów i paznokci, tusze do rzęs, żele do pielęgnacji skóry i włosów, kremy do twarzy i szyi, płyny i balsamy po goleniu, kremy do rąk, toniki do twarzy , balsamy do ciała

SPROSZKOWANY  JEDWAB
Nazwa wg INCI: Silk (Serica)
Numer CAS: 91079-16-2
Numer EINECS: 293-402-2
Opis: Niezhydrolizowane białko jedwabiu naturalnego, otrzymywane
z  jedwabników Bombyx Mori.
Zastosowanie: Biologicznie czynny składnik kosmetyków do makijażu
  • Sproszkowane białko jedwabiu naturalnego
Zastosowanie: tusze do rzęs, pomadki do ust, fluidy i pudry.

Specyfikacja mikrobiologiczna produktów:

Ogólna liczba drobnoustrojów tlenowych mezofilnych nie więcej niż 1000jtk/g
Pseudomonas aureus
Staphylococcus aureus
Candida albicans

Źródła pozyskiwania surowców:
  •  Kolagen pozyskiwany jest ze skór cielęcych. Dostawcą tych skór jest  certyfikowany zakład  podlegający nadzorowi weterynaryjnemu. Surowce pochodzą więc z wiarygodnego oraz bezpiecznego źródła..
  • Elastyna uzyskiwana jest z oczyszczonych ścięgien wołowych, których dostawcą jest zakład przetwórstwa mięsa rzeźnego . Wszelkiego rodzaju  badania   są przeprowadzane  i dokumentowane przez personel  weterynaryjny  i  gwarantują bezpieczeństwo surowca.
  • Keratyna produkowana jest z wełny.
  • Jedwab uzyskiwany jest  z kokonów jedwabników morwowych.

Firma Proteina czyni również starania w celu  uzyskania  certyfikatu ekologicznego  „ECOCERT”  dla dwóch ze swoich produktów, którymi są jedwab oraz keratyna.

W przypadku certyfikacji jedwabiu poczynione zostały już pierwsze kroki. Nawiązano współpracę z bułgarskim instytutem hodowli jedwabników , który może dostarczać  ekologiczne kokony  jedwabnika, powstałe w naturalnym procesie przemiany larwy w motyla.

Wytwórnia zakończyła również wstępny etap rejestracji substancji chemicznych w systemie REACH.

Proteina jako producent surowców kosmetycznych o szerokim spektrum zastosowań, ma ugruntowaną pozycję na polskim rynku. Większość z polskich producentów kosmetyków korzysta z surowców oferowanych przez Wytwórnię. Rynek polski jest jednak jednym z wielu , na których obecna jest firma PROTEINA. Eksport  dotyczy rynków wschodnich , zachodnioeuropejskich a także USA i Azji.

Wysoka jakość surowców oraz produkcji, dynamiczny rozwój firmy oraz wnikliwa analiza potrzeb klientów umożliwiły firmie Proteina  zdobycie rzeszy odbiorców , która stale się powiększa.

Firma kroczy po ścieżce dynamicznego rozwoju.

Opracowanie na podstawie przeprowadzonego wywiadu