Odmładzająca sosna
15.07.2009
Pantrofina PC to nowy produkt włoskiej firmy Res Pharma pozyskany z sosny nadmorskiej. Jako dodatek do różnych kosmetyków ma działać odmładzająco, kojąco oraz ochronnie.
Zainteresowanie naukowców wzbudziły ekstremalne warunki, w których sosna rośnie i które dla innych gatunków okazują się zbyt niekorzystne. Zaobserwowano, że w czasie silnych wiatrów i deszczów kora drzewa zaczyna produkować substancję, która chroni roślinę przed niesprzyjającym środowiskiem.

Rozpoczęto badania nad ewentualnym wykorzystaniem tej substancji w kosmetologii. Przeprowadzono liczne testy in vitro, które miały wskazać czy faktycznie ekstrakt może być stosowany jako składnik kosmetyków pielęgnacyjnych. Otrzymane rezultaty potwierdziły wcześniej stawiane przypuszczenia i tak powstała Pantrofina PC - ekstrakt z Pinus pinaster rozpuszczony w dwuglicerynie.

Według naukowców produkt może wykazywać wszechstronne właściwości, wśród, których wymienia się:
  • Ochronę przed oznakami upływającego czasu oraz procesem fotostarzenia
  • Łagodzenie podrażnień
  • Walkę przeciwko chronicznym stanom zapalnym
  • Zmniejszenie uszkodzeń na poziomie komórkowym i pozakomórkowym

Producenci liczą, że ich produkt ma właściwości antyoksydacyjne porównywalne albo nawet większe w stosunku do powszechnie znanych przeciwutleniaczy: witaminy C i E. Pozwala to na lepszą ochronę komórek przed niszczącymi rodnikami tlenu. Uważa się, że ekstrakt z sosny może być lepszym czynnikiem odmładzającym niż - stosowany od lat w tym celu - nagietek.

Zalecane jest dodawanie Pantrofiny PC do kremów na dzień i noc, produktów chroniących przed starzeniem się skóry oraz kosmetyków chroniących przed promieniowaniem UV.

Źródło: www.cosmeticsandtoiletries.com