Mibelle Biochemistry rozszerza swą ofertę surowców, zawierających roślinne komórki macierzyste
16.10.2009
Szwajcarska firma Mibelle Biochemistry poszerza swą ofertę produktów opartych na roślinnych komórkach macierzystych. Najnowszym osiągnięciem firmy jest PhytoCellTec Solar Vitis - preparat w formie proszku, który pozyskiwany jest z czerwonych winogron.
INCI: Vitis Vinifera (Grape) Fruit Cell Extract (and) Isomalt (and) Lecithin (and) Sodium Benzoate (and) Water (aqua).

Produkt ten w smwym skąłdzie zawiera roślinne komórki macierzyste, które przejawiają swoje biologiczne działanie w ochronie przeciwolnorodnikowej, zapobiegają przedwczesnemu starzeniu się skóry oraz chronią i sprzyjają regeneracji komórek macierzystych skóry ludzkiej, zapobiega niekorzystnemu zzjawisku jakim jest fotostarzenie.

Produkt ten ma formę proszku.

Winogrona, z których pozyskiwane są komórki macierzyste, pochodzą z Francji a ich odmiana to Gamay Teinturier Fréaux .Słynie ona ze swojego wysokiego potencjały antyoksydacyjnego.

Technologia pozyskiwania komórek macierzystych została opatentowana przez firmę i nosi nazwę PhytoCellTec technology.

Technologia ta opiera się na celowym uszkodzeniu rośliny, w celu wytworzenia się tkani przyrannej, która staje się żródłem roslinnych komórek macierzystych. Komórki te są pobierane oraz hodowane w bioreaktorach, co pozwala na uzyskiwanie ich znacznych ilości. Następnie pozyskane komórki poddawane są procesowi homogenizacji z fosfolipidami , pod ciśnieniem 1200 barów, w celu otrzymania kkomponentu , który następnie enkapsułowany jest w liposomie.

Firma zaleca stosowanie PhytoCellTec Solar Vitis, jako składnika aktywnego do form kosmetycznych o działaniu anti-aging,pielęgnujących zarówno twarz jak i ciało. Polecane dodatek tego skłądnika mieści się w granicach 0.4-1%.