Lyc-O-Mato- antyoksydant o zaskujących właściwościach
13.11.2008
Niedawno zakończone badania przeprowadzone przez izraelską firmę LycoRed Ltd nad ich nowym produktem przyniosły zaskakujące wyniki.
Badania wykazały, że suplementacja z LycoRed's Lyc-O-Mato ®-( wyciąg z pomidora) pomogła chronić skórę przed uszkodzeniem spowodowanym promieniowaniem UV poprzez zmniejszenie stopnia poparzeń słonecznych i zabezpieczenie układu immunologicznego skóry poprzez spowolnienie „ wyczerpania się” aktywności biologicznej komórek Langerhansa. Lyc-O-Mato jest naturalnym wyciągiem pomidora zawierające potężny kompleks antyoksydantów, w tym likopenu, fitoenu, beta-karotenu i tokoferoli.

Osoby uczestniczące w tym teście przez okres 10 tygodni stosowały doustnie kapsułki Lyc-O-Mato(10mg/d likopenu) bądź placebo.

Pod koniec okresu badania, pacjenci byli narażeni na działanie promieniowania UV (pochodzącego ze stymulatora) ,po zakończeniu ekspozycji pobrano próbki komórek skóry i dokonano ich oceny.

Grupa stosująca suplementację Lyc-O-Mato wykazała 6 razy niższą tendencję do powstawania poparzeń niż w przypadku grupy stosującej placebo.
W przypadku grupy stosującej likopen zaobserwowano również obniżony stopień „wyczerpywania się” komórek Langerhansa.

DR Zohar Nir z LycoRed Ltd tak komentuje wyniki przeprowadzonych badań:

"Ustalenia te są ważne z dwóch powodów.Po pierwsze poparzenie słoneczne jest wskaźnikiem foto-uszkodzenia skóry, a po drugie, zahamowanie aktywności biologicznej komórek Langerhansa negatywnie wpływa na funkcję immunologiczną skóry. Fakt, że doustna suplementacja przeciwutleniaczem bogatym w naturalny wyciąg pomidorowy może pomóc w ochronie zdrowia i integralności immunologicznej skóry, ma istotne konsekwencje dla sposobu jej pielęgnacji”

Zródło:Inside cosmeceuticals- innovation in personal care and cosmetics