Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Kosmetyki z edycji limitowanej
Edycja limitowana to sposób na wypromowanie nowego produktu, przeprowadzenie analizy rynku, wprowadzenie nowego produktu na rynek, zarówno lokalny, regionalny, krajowy, jak i międzynarodowy oraz wzmocnienie marki, wprowadzenie nowego produktu luksusowego czy też rebranding. W przemyśle kosmetycznym pojęcie edycji limitowanej tyczy się wszystkich tych działań

Przeprowadzenie analizy rynku i wprowadzenie nowego produktu

Gdy wprowadzenie na rynek produktu pod nazwą "seria/edycja limitowana" w celu analizy rynku okaże się sukcesem, tj. dużym zainteresowaniem wśród konsumentów, może to być równoznaczne ze stworzeniem nowego produktu. Wyznacznikiem sukcesu produktu w tym przypadku nie jest tylko zysk finansowy. Istotne są tu bezpośrednie opinie użytkowników np. na portalach społecznościowych. Edycja limitowana kosmetyków może być także metodą na wzmocnienie marki. 

 

Kosmetyki z edycji limitowanej jako produkty luksusowe

Produkty luksusowe różnią się od produktów masowych ceną, jakością materiału, wykonaniem, grupą konsumentów. Edycja limitowana kosmetyku posiada dużo wyższą cenę niż powszechnie dostępne kosmetyki danej firmy. Klient ma mieć świadomość, że do wyprodukowania takiej serii kosmetyków zastosowano drogich materiałów, uzyskując tym samym wyjątkowy produkt.

 

Jakie kosmetyki są produkowane w ramach edycji limitowanej?

Rodzaj kosmetyków produkowanych w ramach edycji limitowanej związany jest z porą roku i nadchodzącymi wydarzeniami takimi jak np. wakacje czy święta.

Przykładem kosmetyków produkowanych w ramach edycji limitowanej są perfumy. W tym przypadku nowa wersja znanego już zapachu pojawia się z początkiem lata. Nuty ciężkie zamienia się na lżejsze i bardziej kojarzone z latem. W edycji limitowanej bardzo często pojawia się także nowe opakowanie produktu.

Kolejne grupy kosmetyków to żele pod prysznic, balsamy, sole czy mydła do kąpieli. Preparaty nadające się na drobne upominki dla bliskich z okazji świąt Bożego Narodzenia czy Walentynek.

Część kosmetyków z edycji limitowanej to typowe dla danej firmy preparaty wzbogacone nowym zapachem. Przykładowo przed świętami Bożego Narodzenia pojawiają się produkty o zapachach czekoladowych, waniliowych, miodowych czy cynamonowych. Bliżej lata pojawiają się zapachy owoców takich jak grejpfruty, melony, arbuzy, ale także tropikalne kwiaty czy kojarzona z wakacjami morska bryza.

Edycja limitowana to nie tylko nowy zapach w kosmetykach. Pojawiają się dodatki odżywczych wyciągów z roślin leczniczych, olejów roślinnych czy wosków. Zapewniają one nawilżenie i ochronę przed czynnikami zewnętrznymi. Pozostawiają efekt lekkości, świeżości i promiennej cery kojarzony z wiosną.

 

Edycje limitowane kosmetyków dają zysk i producentom i kupującym. Dla firm kosmetycznych to sposób na odświeżenie wizerunku, wyróżnienie się na półce, nawiązanie do ważnych wydarzeń, ale też zachęcenie klientów do kupna produktów. Konsumenci dzięki tym zabiegom mogą poczuć się wyjątkowo zarówno poprzez oryginalną, nową formę opakowania (często projektowaną przez znane osoby), ale także przez odpowiedni dobór surowców, które podnoszą jakość danego wyrobu.

Źródła

1. Edycja limitowana – sposób na wprowadzenie nowego produktu? dostępny on line: 26.03.2017  http://skutecznymarketing.com.pl/?p=214

2. I. Moskal, Edycja limitowana kosmetyków, dostępne on line: 27.03.2017, http://www.spa24.pl/edycja-limitowana-kosmetykow.html

3. Po co nam edycje limitowane? dostępne on line: 03.04.2017  http://www.fpiec.pl/post/2014/08/13/po-co-nam-edycje-limitowane

KOMENTARZE
news

<Marzec 2017>

pnwtśrczptsbnd
27
28
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
Newsletter