Kolagenowe płatki do regeneracji skóry wokół oczu
14.08.2009
Łącząc najlepsze rozwiązania medycyny regeneracyjnej oraz inżynierii tkankowej polska firrma biotechnologiczna Euroimplant wyprodukowała kolagenowe płatki EuroCare, które mają stać się doskonałym narzędziem do walki z "kurzymi łapkami" wokół oczu.
Wyróżnikiem płatków EuroCare, od podobnych produktów innych firm, jest ich wykonanie z całkowicie naturalnego kolagenu, który pełni funkcję nośnika dla substancji biologicznie czynnych. Kolagen odgrywa kluczową rolę w uelastycznianiu skóry. Jest to białko, obficie występujące w tkance łącznej. Wraz z upływem lat, włókna kolagenowe ulegają wiotczeniu, konsekwencją, czego są pojawiające się zmarszczki.

Naukowcy z laboratorium Euroimplant zastosowali innowacyjną obróbkę kolagenu, dzięki czemu jego hydrofilność zwiększyła się, a materiał stał się bardziej sterylny. Nie dodano żadnych konserwantów, co wskazuje, że może być on stosowany u osób ze skórą wrażliwą.

Mechanizm działania płatków EuroCare można podzielić na 2 etapy:
  • Nawilżanie- po nałożeniu produktu na skórę wokół oczu następuje wchłanianie wody, dzięki czemu jest ona odpwiednio nawilżona
  • Regeneracja- aktywne biologicznie cząsteczki pobudzają komórki skóry do regeneracji.

Efektem działania ma być stymulacja fibroblastów, które produkują białka wiążące wodę w macierzy zewnątrzkomórkowej, a tym samym nie następuje nadmierna jej utrata.

Okłady z kolagenowych płatków mają pomóc w redukcji i spłyceniu zmarszczek, ale również działać łagodząco. Skóra wokół oczu jest bardzo wrażliwa, przez co łatwiej ulega zniszczeniu. Matryca, z której zbudowane są produkty EuroCare obfituje w liczne substancje aktywne, które mogą łagodzić jej podrażnienia.

Naukowcy cały czas zaskakaują nas nowymi odkryciami w dziedzinie kosmetologii i biotechnologii. Okazuje się, że kremy przeciwzmarszckowe, których kolagen był głównym składnikiem, nie wystarczą. Ale czy okłady płatkami przesiąkniętymi tym białkiem pozwolą utrzymać atrakcyjny wygląd na dłuższy czas?

Źródło: www.eurocare.pl