Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Giełdowe plany Kolastyny
13.01.2006
Kolastyna, bedąca jednym z największych w Polsce producentów kosmetyków, planuje na przełomie tego i przyszłego roku przeprowadzić publiczną emisję akcji i myśli o przejęciach kolejnych firm.


Cała grupa, do której od 2003 r. należy krakowska Fabryka Kosmetyków Miraculum, ma w ciągu 2 - 3 lat zwiększyć swój udział w naszym rynku kosmetyków z obecnych 5 do 10 proc. Bez uwzględnienia ewentualnych przejęć kolejnych marek, które planuje zarząd. Chociaż obecnie, jak twierdzi Andrzej Grzegorzewski, Kolastyna nie prowadzi żadnych rozmów w tej sprawie. W 2005 r. grupa wyprodukowała 24 mln kosmetyków, prawie dwie trzecie więcej niż rok wcześniej. Spółka, która w połowie ubiegłego roku w niepublicznej ofercie sprzedała grupie inwestorów 19 proc. swych akcji za 6,2 mln zł, teraz przygotowuje się do publicznej emisji. Zamierza z niej pozyskać kilkadziesiąt mln zł na dalszy rozwój. Prezes nie chciał na razie podać konkretnej kwoty. Według Katarzyny Pawlikowskiej-Poleszak, dyrektora pionu marketingu strategicznego grupy, w tym roku Kolastyna planuje zwiększone inwestycje w promocję oraz w rozbudowę sieci sprzedaży swych produktów. Zamierza też rozwijać rozpoczętą pod koniec 2005 r. wspólną promocję z odzieżową firmą Monnari. Obie spółki pochodzą z Łodzi i obie będzie wprowadzać na giełdę IDM SA.

Źródło: Chemical Review za Rzeczpospolitą

KOMENTARZE
Newsletter