Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
CosmeticBusiness 2024 – inspirujące trendy i innowacje dla branży kosmetycznej
CosmeticBusiness 2024 – inspirujące trendy i innowacje dla branży kosmetycznej

Pod hasłem „Where Beauty Starts” rozpoczęła się tegoroczna kampania Międzynarodowych Targów Dostawców dla Przemysłu Kosmetycznego CosmeticBusiness. Impreza ta stanowi największe spotkanie branży kosmetycznej w Niemczech. Tegoroczna edycja odbywać się będzie w dniach 5-6 czerwca w Monachium. Bogatą ofertę najnowszych trendów i rozwiązań w zakresie surowców, produkcji oraz opakowań dla przemysłu kosmetycznego zaprezentuje w tym roku przeszło 400 dostawców z ponad 20 krajów. W ramach targów przygotowany został bogaty program wykładów i prezentacji, a także strefa wystawiennicza dla start-upów oraz sektor innowacji.

Na trzy miesiące przed rozpoczęciem targów wszystkie dostępne stoiska wystawiennicze, w trzech halach targowych o łącznej powierzchni ponad 11 tys. m², zostały już wykupione. – Zainteresowanie tegoroczną edycją jest wyjątkowo duże, co stanowi kolejny dowód na to, że targi CosmeticBusiness na stałe wpisały się do kalendarza targowego dostawców dla przemysłu kosmetycznego. Nasze targi to miejsce prezentacji trendów i innowacji w rozwoju wszelkiego rodzaju produktów kosmetycznych. Tylko tutaj, na terenach MOC w Monachium, decydenci z branży kosmetycznej mogą wymieniać się pomysłami z dostawcami, a także koordynować nowe projekty w tak wyjątkowy sposób – wyjaśnia Markus Geisenberger, dyrektor zarządzający Leipziger Messe.

Wysoka internacjonalizacja wystawców

Przeszło 400 dostawców z ponad 20 krajów zaprezentuje w trzech halach wystawienniczych pełną ofertę dla produkcji kosmetyków – od surowców, poprzez recepturowanie i produkcję, aż po rozwiązania w zakresie pakowania. W tym roku swoją najnowszą ofertę przedstawią zarówno uznani gracze w branży, jak i liczni nowi dostawcy. Ok. 1/3 zgłoszonych firm pochodzi spoza Niemiec. 

W gronie nowych wystawców tegorocznej edycji znajduje się ponad 40 firm. W sektorze surowców swoją ofertę zaprezentują takie firmy, jak: A-Sense z Polski, szwajcarski projektant zapachów Essencia oraz dystrybutor Gustav Grolmann. Usługi badawcze, rozwojowe i doradcze dla całego asortymentu produktów przemysłu kosmetycznego i higieny osobistej ofertować będzie międzynarodowa grupa laboratoriów – firma Eurofins. Pierwszy raz w Monachium obecne będą także firmy: Elanders Kaisheim i PAWI Packaging Poland – specjalizujące się w rozwiązaniach opakowaniowych i drukarskich. Nowością w tym roku będzie stoisko firmy symex z Bremerhaven, która jest dostawcą systemów do produkcji emulsji i zawiesin dla przemysłu kosmetycznego.

Trendy i innowacje w Innovation Corner

Przedstawiciele branży kosmetycznej poszukujący nowych trendów powinni zaplanować więcej czasu na odwiedzenie hali numer 4, w której w sektorze Innovation Corner będą mogli zapoznać się m.in. z nowościami prezentowanymi przez wystawców, takimi jak: innowacyjne składniki aktywne o działaniu przeciwstarzeniowym, nowe rozwiązania w zakresie ponownego napełniania (refill) produktów kosmetycznych czy rozwiązania dla redukcji masy opakowaniowej. Najciekawsze z nich przedstawione zostaną w ramach wystawy SPOTLIGHT.

Wiele pomysłów na rozwój i koncepcje innowacyjnych produktów kosmetycznych dostarczą również zlokalizowane w sektorze Innovation Corner start-upy. Na przykład firma Gaia Tech ze Szwajcarii zaprezentuje surowce z upcyklingu „upcycled ingredients”. Firma wykorzystuje potencjał rolniczych produktów ubocznych do produkcji składników z czystą etykietą dla przemysłu kosmetycznego. Kolejnym start-upem jest firma Sea Me oferująca system wielokrotnego użytku przeznaczony dla kosmetyków i artykułów drogeryjnych o nazwie zeroo. Realizując filozofię zero waste, start-up oferuje zrównoważony i oszczędzający zasoby system wielokrotnego użytku dla przemysłu kosmetycznego i handlu detalicznego.

Ofertę wystawców i start-upów uzupełniać będzie bogaty program wykładów i prezentacji. Wśród prelegentów znajdą się m.in. Alicia Lindner z BÖRLIND, Birgit Huber, wiceprezes Cosmetics Europe – The Personal Care Association oraz zastępca dyrektora generalnego IKW Industrieverband Körperpflege- und Waschmittel e. V. (Niemieckiego Stowarzyszenia Produktów Kosmetycznych i Detergentowych) oraz Mark Smith z firmy NATRUE. Szczegółowy program wystąpień dostępny będzie na stronie targów od kwietnia br.

Stali i nowi wystawcy z Polski

Targi CosmeticBusiness cieszą się każdego roku dużą popularnością wśród polskich firm oferujących surowce, usługi i opakowania dla branży kosmetycznej. Udział w tegorocznej edycji zgłosiło 12 krajowych producentów, takich jak: PPHU Polipack Sp.j., NEWECO Machinery Sp. z o.o., AMK Group Rękawek, Kondraciuk Sp.j., Formika Sp. z o.o., SELPO Sp. z o.o., Polpak Packaging, PAWI Packaging Poland Sp. z o.o., NOVO-PAK Sp. z o.o., Kaj Sp. z o.o., GRUPA 3 DRUK Sp. z o.o., Europa Inwestycje Sp. z o.o. oraz A-Sense Sp. z o.o..

Firma Novo-Pak – producent opakowań kosmetycznych z własnym parkiem maszynowym oraz narzędziownią – zaprezentuje podczas CosmeticBusiness swoją nową linię butelek Luna oraz serię słoików monomateriałowych Libra. Firma poszerza także ofertę dla kosmetyki kolorowej o słoiki 15, 30 i 50 ml z sitkiem do produktów sypkich oraz słoik 7 ml – idealny do wszelkiego rodzaju baz, cieni czy brokatów. – Priorytetem dla naszej firmy są opakowania bezpieczne o najwyższej jakości, zaprojektowane z myślą o naturze. Wszystkie butelki PET mogą być wyprodukowane z RPET-u. W stałej ofercie posiadamy również słoiki z PCR oraz opakowania Refill z wymiennym wkładem – informuje Marta Rosłaniec, Sales & Marketing Specialist firmy Novo-Pak.

Firma SELPO Sp. z o.o. – producent pędzelków i nakrętek do lakierów – będzie obecna na targach CosmeticBusiness już po raz drugi i w tym roku zaprezentuje nową nakrętkę z kapselkiem, która daje możliwość pokazania koloru.

Swoją premierę w Monachium będzie miała firma PAWI Packaging Poland Sp. z o.o. Firma należy do Grupy PAWI, która przykłada dużą wagę do odpowiedzialności za środowisko naturalne, stawiając tym samym na technologie i surowce przyjazne dla środowiska. Anna Pawi, dyrektor sprzedaży w firmie PAWI, zdradza: – W ofercie firmy znajdują się opakowania z kartonu, z certyfikatem FSC, w technologii cold/hot stamping, wykończone różnymi rodzajami lakierów. Karton jest ekologiczną alternatywą dla tworzyw sztucznych, cold/hot stamping dla folii metalicznej, lakiery – dla laminatów. Wytwarzane przez PAWI Packaging Poland opakowania można poddać recyklingowi i ponownie wykorzystać, co ma znaczący wpływ na redukcję śladu węglowego i oddziaływanie na środowisko.

Polipack należy do stałych wystawców targów CosmeticBusiness i w tym roku zaprezentuje w Monachium swoje najnowsze produkty, jakimi są słoiki S36 i S37. Słoik S36 to idealne połączenie nowoczesnego designu z funkcjonalnością. Wykonany z najwyższej jakości polipropylenu oferuje trwałość i lekkość jednocześnie. Jego ergonomiczny kształt sprawia, że jest łatwy w użyciu, a jednocześnie wygląda wyjątkowo elegancko na każdej półce sklepowej. Słoik S37 wykonany został z polietylenu, a jego unikalna forma przyciąga uwagę klientów, sprawiając, że każdy produkt w nim prezentuje się unikatowo. Słoiki o pojemności 90 ml wyposażone są w innowacyjny system refill umożliwiający dodanie termosu o pojemności 50 ml. Wymienny termos czyni produkt firmy jeszcze bardziej elastyczny i dostosowany do zróżnicowanych potrzeb użytkowników, a także pozwala dbać o środowisko poprzez minimalizację zużycia surowców.

Targi CosmeticBusiness stanowiące od lat istotne miejsce spotkań ze stałymi oraz nowymi klientami są również dla firmy Polpak Sp. z o.o. ważną imprezą targową, umożliwiającą nawiązywanie nowych kontaktów biznesowych. – Podczas targów CB w Monachium będziemy prezentować szeroką ofertę naszych produktów, skupiając się w szczególności na opakowaniach typu airless, z których w naszym portfolio znajduje się ponad 60 różnych rodzajów. Naszym celem jest spełnienie oczekiwań klientów poprzez dostarczenie kompletnego rozwiązania opakowaniowego bez konieczności angażowania wielu poddostawców i usługodawców. Dostępność różnorodnych kolorów, możliwość dostosowania długości rurki oraz zadruku są kluczowymi usługami, które będziemy prezentować odwiedzającym nasze stoisko na targach. Przedstawimy zrealizowane już projekty druku na opakowaniach airless oraz szklanych butelkach, wykorzystując różne technologie, takie jak sitodruk, sprayowanie, a także hot i cold stamping – wymienia Małgorzata Chomiuk, Marketing Manager Polpak.

Firma Europa Inwestycje Sp. z o.o. jest dostawcą rozwiązań do precyzyjnego dozowania substancji. Obok standardowej oferty, w skład której wchodzą m.in. droppery, dozowniki z różnymi gwintami, pompki, triggery oraz atomizery, firma posiada również opakowania airless oraz pompki monomateriałowe. – Nasze opakowania airless to krok naprzód w kwestii ochrony produktów kosmetycznych. Dzięki technologii pozbawionej powietrza, produkty są chronione przed zanieczyszczeniem i utlenianiem, co przedłuża ich trwałość. Ponadto minimalizacja odpadów jest kluczowym celem, a nasze opakowania airless są doskonałym rozwiązaniem dla osób, które dbają o środowisko – uważa firma. W dążeniu do bardziej zrównoważonej przyszłości oferuje pompki monomateriałowe, które wykonane są z jednego rodzaju materiału, co ułatwia ich recycling, a tym samym – ogranicza negatywny wpływ na środowisko.

Kontakty B2B i bilety wstępu

Na stronie targów w „katalogu wystawców” można zapoznać się z informacjami na temat prezentujących swoją ofertę dostawców. Za pomocą różnych filtrów możliwe jest ukierunkowane wyszukiwanie dostawców według grup produktów, krajów lub kluczowych tematów, takich jak: innowacje, ekologia czy przyjazny start-upom. Bilety wstępu dostępne są już online na stronie internetowej targów w cenie 65 euro (bilet jednodniowy). Więcej informacji na stronie.

Kontakt w Polsce: Targi Lipskie Polska Sp. z o.o., info@targilipskie.pl, tel. 22 414 44 71, 73

Źródła

Fot. Leipziger Messe GmbH /Tom Schulze

KOMENTARZE
Newsletter