Cornelius Polska wprowadza nowe innowacyjne, specjalistyczne produkty pochodzenia roślinnego
02.07.2010
Kiedy zadajemy sobie pytanie, jakiego typu naturalne produkty kosmetyczne cieszą się największym zainteresowaniem okazuje się, że na szczycie listy znajdują się te kosmetyki, które oferują unikalne efekty.
Wykorzystując materiały pochodzenia roślinnego uzyskiwane z rzepaku, soi czy kukurydzy, Phoenix Chemical stale wprowadza na rynek materiały oferujące sprawdzone ale wyjątkowe działanie. Firma skupia się jednocześnie na zrównoważonym rozwoju oraz redukowaniu wpływów na środowisko. Produkty prezentowane poniżej mogą bezpośrednio zastępować czy stanowić ulepszenie względem składników pochodzących z ropy naftowej, dając jednocześnie kosmetykom faktyczną przewagę funkcjonalną.

Oparte na surowcach roślinnych rozwiązania dla branży kosmetycznej firmy Phoenix (w 100% pochodzenia roślinnego) to nowatorskie estry, które podzieliliśmy na pięć kategorii. Są to:
• Nadające wysoki połysk estry do pomadek i kosmetyków kolorowych
• Ultra Lekkie Estry
• Emulgatory i Składniki Żelujące
• Składniki poprawiające smarowność, o niskiej temperaturze topnienia
• Substytuty Oleju Lanolinowego

Nadające wysoki połysk estry do pomadek i kosmetyków kolorowych
Pelemol D3GP (Dimer Dilinoeyl Dimer Dilinoleate (i) Propanediol Dicaprylate/ Caprate (i) Polyglyceryl-3 Behenate) jest ekwiwalentem mieszanki estrów alkilu cholesterolu i lanosterolu pochodzenia zwierzęcego otrzymywanym w 100% z roślin. Jego miękka, maślana tekstura łatwo wtapia się w wargi i zapewnia długotrwały połysk. Tworzy on powłokę zabezpieczającą i może służyć jako funkcjonalny zamiennik składników uzyskiwanych z ropy naftowej. Produkt nie posiada zapachu ani smaku.
Pelemol PHS-8 (Polyhydroxystearic Acid) jest produktem homopolimeryzacji kwasu hydroksystearynowego. Roślinnym źródłem kwasu hydroksystearynowego jest rycynus. Pelemol PHS-8 jest lepką, żółtą cieczą o wysokim połysku.
Pelemol P3D (Polypropanediol Dimer Dilinoleate) jest estrem uzyskiwanym z soi i kukurydzy, który posiada wysoki współczynnik załamania wynoszący 1.486. Wspaniale nadaje się do produktów wymagających długo utrzymującego się wysokiego połysku.
Pelemol 6GPR (Polyglyceryl-6 Polyricinoleate) jest produktem reakcji Polyglyceryl-6 i Kwasu Rycynolowego. Charakteryzuje się wysokim połyskiem i jest bardzo śliskim środkiem zmiękczającym oraz czynnikiem zwilżającym pigment. Produkt ten posiada współczynnik załamania wynoszący 1.4775.
Pelemol DD (Dimer Dilinoleyl Dimer Dilinoleate) jest produktem reakcji kwasu i alkoholu dilinoleowego. Roślinnym źródłem pochodzenia kwasu i alkoholu dilinoleowego jest soja. Jest to bogaty płynny ester oferujący jednocześnie intensywny podkład i wysoki stopień połysku.
Pelemol GTIS (Triisostearin) stanowi produkt reakcji gliceryny i kwasu izostearynowego. Roślinnym źródłem gliceryny i kwasu izostearynowego jest soja. Pelemol GTIS oferuje doskonały podkład i błyszczący wygląd. Wyjątkowo dobrze nadaje się do zastosowania w pomadkach i innych produktach do ust, gdzie może okazać się też przydatny przy modyfikacji punktu topnienia. Zalecany poziom stosowania to 2 do 8%.

Ultra Lekkie Estry
Pelemol P-810 (Propanediol Dicaprylate/Caprate) Produkt jest otrzymywany z kukurydzy i kokosa i oferuje odczucie suchego , lekkiego filmu na skórze.
Pelemol D5R-V (Propanediol Dicaprylate/Caprate (i) Diisostearyl Malate) został opracowany jako efektywny, w 100% roślinny zamiennik za Cyclomethicone D5. Osiąga on taką samą płynność, rozprowadzalność, początkowe odczucie miękkości i amortyzację przy wcieraniu. Produkt ma zasadniczo takie same charakterystyki rozpuszczalności oraz dodatkowo współczynnik załamania dla Pelemol D5R-V (1.4435) jest wyższy niż w współczynnik załamania (1.3895) dla Cyclomethicone D5 co powoduje, że Pelemol D5R-V stwarza wrażenie większego połysku na skórze.

Emulgatory i Składniki Żelujące
Pelemol P-1263 (Polyglyceryl-10 Hexaoleate (i) Polyglyceryl-6 Polyricinoleate) składa się z wyjątkowych polimerów pochodzenia roślinnego posiadających znaczne właściwości hydrofilne oraz zrównoważone hydrofobowe co umożliwia przygotowanie emulsji wodnych w oleju, które stanowią stabilne kompozycje oferujące następujące korzyści:
• Emulsje wodne w oleju (W/O) utworzone przy wykorzystaniu jednego emulgatora zapewniające lepszą (wyższą) lepkość
• Produkcja emulsji wodnych w oleju sprawiających lekkie, świeże i kremowe odczucia
• Doskonała stabilność wynikająca z wysokiego ciężaru cząsteczkowego
• Emulsyfikacja przy niskim poziomie zużycia i wysokim wewnętrznej
• Również przydatny jako współemulgator dla emulsji oleistych w wodzie o wysokim HLB

Pelemol P-1263 jest wysoce kompatybilny ze składnikami aktywnymi i komponentami receptur takimi jak filtry słoneczne (cząsteczki organiczne i fizyczne), elektrolity, pigmenty oraz składniki o wysokim i niskim pH.
Dodatek 2% któregokolwiek ze stabilizatorów emulsji z grupy BEHENATES: Pelemol BB (Behenyl Behenate), Pelemol GMB (Glyceryl Behenate) LUB Phoenix HSA (Hydroxystearic Acid) do fazy olejowej, zapewni uzyskanie ścisłej i kremowej emulsji. Przy zastosowaniu w ilości 5%, produkty te powodują żelowanie olejów i estrów. Stopień miękkości żelu może być zmieniany poprzez zastosowaną ilość tych materiałów. Pelemol BB jest produktem reakcji alkoholu behenylowego i kwasu behenowego. Roślinnym źródłem Pelemol BB jest rzepak. Pelemol GMB jest produktem reakcji gliceryny i kwasu behenowego. Roślinnym źródłem dla gliceryny jest soja. Roślinnym źródłem kwasu behenowego jest rzepak. Roślinnym źródłem Phoenix HSA jest rycynus.

Składniki poprawiające smarowność, o niskiej temp topnienia
Pelemol JEC (Triisostearin / Gylceryl Behenate) jest niezmiernie miękką pastą i sprawia, że kosmetyki sprawiają wrażenie gładkich, kremowych i dających, przyjemne odczucie. Roślinnym źródłem Pelemol JEC jest soja.
Pelemol TT ( Tribehenin i Caprylic/Capric Triglyceride). Roślinnym źródłem tribehenin jest rzepak. Roślinnym źródłem Trójglicerydu Caprylic / Capric jest kokos. Pelemol TT jest luksusowym masłem, które topi się w temperaturze skóry. Daje wrażenie podobne jak masło z drzewa masłosza.
Pelemol ISB (Isostearyl Behenate) jest produktem reakcji alkoholu źródłem izostearynowego i kwasu behenowego. Roślinnym alkoholu izostearynowego jest soja. Roślinnym źródłem kwasu behenowego jest rzepak. Pelemol ISB w temperaturze otoczenia jest miękką, nieprzejrzystą,białawą pastą. Topi się w temperaturze skóry i zapewnia skórze odczucie niezmiernej miękkości i gładkości. Pelemol ISB jest generalnie rozpuszczalny w oleju i nierozpuszczalny w wodzie. Stanowi efektywną barierę dla wilgoci i nadaje „poślizg” np. w pudrach.

Substytut Oleju Lanolinowego
• Pelemol VL (Triisostearin / Dimer Dilinoleyl Dimer Dilinoleate) jest uzyskiwany z soi. Jest on wyróżniającym się substytutem oleju lanolinowego.

Zwiększone inwestycje w badania naukowe pozwolą na opracowywanie nowych specjalnych produktów funkcjonalnych pochodzenia roślinnego. Jest to głównym kierunkiem rozwoju firmy Phoenix na najbliższe lata. W bieżącym roku wprowadzonych zostanie wiele nowych materiałów pochodzenia roślinnego aby wyjść naprzeciw potrzebom naszych Klientów. Produkty te pomogą zwiększać sprzedaż dzięki nowatorskim cechom sensorycznym jakie nadadzą produkowanym przez Twoją firmę kosmetykom. Jest to też oferta dla „świadomych ekologicznie” odbiorców, których grupa mocno wzrasta na całym świecie .

W przypadku zainteresowania produktami PHOENIX CHEMICALS proszę o kontakt z wyłącznym dystrybutorem na Polskę – firmą Cornelius ( www.corneliuspolska.pl ).
Po więcej informacji zapraszamy też do naszego przedstawiciela: Piotr Wasilewski (piotr.wasilewski@cornelius.co.uk, telefon +48 604 503 563)