Celldetox- biologiczne oczyszczanie komórek skóry
04.01.2010
Poznanie fizjologicznych mechanizmów, regulujących funkcjonowanie komórek skóry jest doskonałym sposobem na poszukiwanie nowych metod walki z procesem starzenia się największego organu naszego ciała.
Francuska firma Silab przy współpracy z uniwersytetem Limoge opracowała innowacyjny w swym działaniu ekstrakt otrzymywany z grzyba Candida saitoana. Jego nazwa handlowa to Celldetox.

INCI: Hydrolyzed Candida Saitoana Extract.

Biologiczne mechanizmy działania tego ekstraktu opierają się na procesach autofagii i związane są z aktywnością proteasomów. Wiedza na temat roli autofagii w procesach detoksykacji komórek skóry nie jest dostatecznie poznana, dlatego przy opracowywaniu tego surowca, o wsparcie naukowe Silab poprosił francuski uniwersytet Limoge. Efektem stosowania Celldetox jest zahamowanie przedwczesnego procesu starzenia się skóry, spłycenia zmarszczek na drodze naturalnych mechanizmów detoksykacji komórek.

Przeprowadzone testy wykazały, że s 1% zawartość ekstraktu w stosowanym preparacie, spowodowała wzrost o 19% syntezy białka LC3(najlepiej scharakteryzowanego markera autofagii).Zaobserwowano również znacząca poprawę w formowaniu się lizosomów, które odpowiedzialne są za degradację pozostałości komórek. Przy zwiększeniu zawartości ekstraktu do 3%, stwierdzono spadek ilości utlenionego białka o 13,9%.

W efekcie stosowania Celldetox skóra odzyskuje młody wygląd i jest chroniona także przed niekorzystnym dzianiem wolnych rodników.