CATSKL™ innowacyjne osiagnięcie EXT Life Sciences Inc
23.03.2009
EXT Life Sciences Inc (EXT) opracowała pochodną katalazy, która wykazuje zdolność penetracji komórek i eliminuje w ten sposób podstawową przyczynę siwienia włosów. Nazwa nowo otrzymanego związku chemicznego to CATSKL™.
EXT Life Sciences Inc to początkująca firma biotechnologiczna, wydzielona z Wayne State University, która specjalizuje się w tworzeniu oraz opracowywaniu innowacyjnych terapii antyoksydacyjnych, mających na celu spowolnienie procesu starzenia.

Współzałożycielem firmy EXT jest  Stanley R. Terlecky - profesor farmakologii na Wayne State University School of Medicine.

Twierdzi on ,   że odkrycie EXT otwiera furtkę dla rozwoju innowacyjnych technologii oraz  badań , ukierunkowanych na specjalistyczne działanie środków antyoksydacyjnych w  zwalczaniu objawów starzenia się organizmu.
  CATSKLTM  będzie doskonałym składnikiem wielu form kosmetycznych ,  w tym szamponów do włosów, kremów czy innych form kosmetycznych.

"Zachowanie dobrego stanu zdrowia i młodzieńczego wyglądu  mimo dojrzałego wieku  , jest  misją EXT .  Nasze badania prowadzimy ze względu na dramatyczny wzrost globalnego starzenia się  społeczeństw,  Ich rezultaty wykorzystać będzie mógł zarówno przemysł kosmetyczny jak i medyczny "-powiedział  Terlecky.

CATSKLTM  jest technologią , której zastosowanie pozwala na ponowne wprowadzenie enzymu- katalazy -do peroksysomów starzejących się komórek ,w celu przywrócenia równowagi pomiędzy substancjami aktywującymi oraz inaktywującymi wolne rodniki.

Badania przeprowadzone przez zespól profesora Terlecky'ego  udowadniają , że zachowanie tej równowagi, zapobiega pojawieniu się pierwszych oznak starzenia, także w przypadku mieszka włosowego, zapobiegając w ten sposób siwieniu włosów oraz  w przypadku  uszkadzania   poszczególnych komórek organizmu , tak istotnych w przypadku przebiegu wielu chorób takich  jak cukrzyca, choroby serca czy artretyzm.

W niedawno opublikowanym raporcie naukowych badaczy  z England's University of Bradford, wyjaśniono mechanizm siwienia włosów , który pogłębia się z wiekiem.
. Według badania, nadtlenek wodoru kumuluje się w organizmie, na skutek braku katalazy   i doprowadza do „ wybielenia” włosów.  Udowodniono ,że nadtlenek wodoru wpływa destrukcyjne na melanocyty a także inaktywuję enzym -tyrozynazę- niezbędny do syntezy melaniny.

„ CATSKL™  jest produktem o dużym potencjale możliwości, jego skuteczność dotyczy nie tylko mieszków włosowych ale także innych komórek organizmu ludzkiego , w tym komórek skóry. Mam nadzieję , że produkt  uda się wkrótce wprowadzić na rynek” - mówi profesor Terlecky.

Źródło:Inside cosmeceuticals