X pressin skuteczniejszy niż kwas glikolowy
20.09.2010
BASF Beauty Care Solutions wprowadza na rynek nowy produkt, którego głównym składnikiem aktywnym jest enzym-papaina.
Enzym otrzymywany jest z owoców papai i słynie ze swoich właściwości złuszczających.

Papaina zaliczana jest do enzymów proteolitycznych, jednak specyficzność substratowa papainy nie ogranicza się tylko do białek, w świetle przeprowadzonych badań okazuje się, że działa ona również na amidy i estry.
Firmie BASF Beauty Care Solutions udało się ustabilizować i zoptymalizować papinę m.in. dzięki zastosowania czynników sieciujących i odpowiednich stabilizatorów oraz wykorzystać zmienioną formę enzymu w swym nowym produkcie, którym jest X pressin.

X pressin – wykorzystywany jest, jako środek złuszczający, który swym działaniem jest skuteczniejszy niż kwas glikolowy. Testy porównawcze prowadzone przez firmę trwały 21 dni, kwas glikolowy stosowano w 3% stężeniu natomiast X pressin w stężeniu 1%
Badania toksyczności X pressin wykazały, że stabilizowana papaina- główny składnik aktywny produktu- posiada znacznie mniejsze działanie drażniące w porównaniu do kwasu glikolowego, wykazuję się także większą skutecznością działania. Konsumenci już po pierwszym zastosowaniu odczuwali poprawę wyglądu skóry, która stała się bardziej miękka i nabrała zdrowszego kolorytu. Przy dłuższym stosowaniu skóra odzyskuje jędrność i blask.

Broszurę informacyjną, zawierająca wyniki testów, znajdą Państwo na stronie producenta http://www.beautycaresolutions.basf.com/p02/USWeb-Internet/BCS/en_GB/function/conversions:/publish/content/microsites/BCS/home-prod_files/Flyer_Xpressin.pdf