Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu

Biotechnologia

Audytor GMP. AKADEMIA AUDYTORA - rozwój kompetencji interpersonalnych
Data rozpoczęcia:
2014-04-14
Data zakończenia:
2014-04-15

Audytor GMP.

AKADEMIA AUDYTORA - rozwój kompetencji interpersonalnych

14 - 15 kwietnia 2014 roku, Warszawa/Wrocław

Wykładowca: Agnieszka Bugaj

 

Program:

TRENING kompetencjI interpersonalnych audytora, przeznaczoną dla audytorów 

Zajęcia prowadzone będą w sposób aktywny, metodą warsztatową , a więc w oparciu o współdziałanie wszystkich członków grupy 
i prowadzącego szkolenie.

 1.         Psychologiczne aspekty audytu

                                            Sytuacja audytu

                                            Perspektywa klienta

                                                    Potrzeby klienta

                                                    Emocje klienta

                                                    Perspektywa audytora

                                                                       Co może budować siłę audytora ?

                                                                        Emocje po stronie audytora

                                                                        Kto jest klientem audytu ?

Meta komentarz trenerski: audyt to nie kontrola, jednak wszyscy uczestnicy tego procesu odczuwają presję, stres, czują że są oceniani i to niezależnie od przydzielonej roli, audytowanego czy audytującego

 2.         Rola pierwszego wrażenia w audycie

  • Efekt „anielski” i  efekt „diabelski”
  • Co buduje pierwsze wrażenie ?
  • Znaczenie komunikacji niewerbalnej w audycie

 3.     Skuteczne słuchanie – podstawowa kompetencja audytora

  • Test - na jakim poziomie zazwyczaj słuchasz?
  • Trzy poziomy aktywnego słuchania

 4.     Narzędzia skutecznego porozumiewania się

  • Techniki zadawania pytań (metoda lejka, technika wędki)
  • Pytania: otwarte, zamknięte, pogłębiające, poszerzające,
  • Zmniejszanie oporu odbiorcy poprzez komunikaty typu „Ja”
  • Potwierdzenie zrozumienia: użycie parafrazy i klaryfikacji

 5.     Bariery i pułapki w komunikacji

  • Pułapka komunikacji jednostronnej
  • Mapy myślenia – błąd założonej identyczności
  • Błędy „milczących założeń” i nieuprawnionych interpretacji

 6.     Audyt zorientowany na rezultat

  • Komunikacja zorientowana na rezultat
  • 4 zasady tworzenia skutecznych celów
  • SMART

 7.     Audyt formą wsparcia dla klienta - struktura rozmowy zorientowanej na rezultat 

                            Rama rezultatu – narzędzie coachingowe

                                              Inspiracja

                                              Wdrożenie

                                              Zarządzanie ryzykiem

                                              Satysfakcja

                                              Nie radź! – przewaga pytań nad gotowymi rozwiązaniami

 8.     Rozwój kompetencji audytora

  • Postawa i umiejętności profesjonalnego audytora –  praca w podgrupach i tworzenie listy,
  • Samoocena na skalach, prezentacja własnych mocnych stron
  • Koło kompetencji audutora
  • Jakie narzędzie zastosuję w swojej pracy w pierwszej kolejności?
  • Który z zaniedbanych obszarów kontaktu z klientem (wynikający z wcześniejszej samooceny) poprawię w pierwszej kolejności?

 9.     Efektywne zarządzanie relacjami  w relacji z klientem wewnętrznym i zewnętrznym 

  • Inteligencja emocjonalna – reguła ZOZ
  • Radzenie sobie ze stresem
  • Budowa i ewolucja naszego mózgu
  • Użycie neocortex do zarządzania swoimi emocjami

GxP PharmCentrum Dobrych Praktyk ul. Jesienna 22, Skórzewo k/Poznania

Biuro:ul. Św. Marii Magdaleny 6/14, Poznań

tel. +48 61 853 16 56,503039 156, 602 798 552fax: +48 61 853 16 56

e-mail: szkolenia@gxppharm.plwww.gxppharm.pl

 

Newsletter